Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Les línies convencionals de metro incorporen un simulador per a la formació del personal
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.04.2021
Redacció

Les línies convencionals de metro incorporen un simulador per a la formació del personal

Imatge
El simulador utilitza imatges reals gravades en alta definició i renderitzades
El simulador utilitza imatges reals gravades en alta definició i renderitzades
< >El simulador utilitza imatges reals gravades en alta definició i renderitzades
El simulador utilitza imatges reals gravades en alta definició i renderitzades

L'equip, que inclou tecnologies com la realitat virtual, permet millorar la preparació dels agents d'atenció al client i dels motoristes sense haver d'utilitzar trens de la flota activa.

Millorar la formació dels AAC i dels motoristes, així com facilitar els processos de reciclatge, és el principal objectiu del nou simulador de línies convencionals. Fins ara, realitzar aquest tipus de sessions formatives suposava la retirada d'un tren de la circulació, amb la possible alteració al servei.

El simulador permet la recreació d'incidències i situacions que en servei o en tren real són més difícils de reproduir. Quant als casos de formació de personal de nou ingrés, fa possible mostrar més fàcilment que si es fes in situ la casuística de sortides i retirades dels diferents dipòsits de cada línia.

El simulador disposa de recreacions de les cabines de conducció de les sèries 5000-6000 i 2000-3000-4000 de les línies 1, 3 i 5, i properament s'hi incorporaran les noves sèries 7000 i 8000, la 2100 i la 9000, per completar així la instal·lació. Els gràfics, totalment realistes, s'han obtingut de la gravació en alta definició dels túnels, maniobres i dipòsits, i s'han tractat  amb la tecnologia digital de renderització per recrear amb absoluta fidelitat el traçat de cada una de les línies.

Alta tecnologia per als dos tipus de línies

La instal·lació  preveu la simulació integrada amb el lloc d'operador del centre de control, incloent la simulació del telecomandament de trànsit i del sistema de regulació. Serà, per tant, cabdal  també en la formació d'operadors del CCM. Compta, així mateix, amb una sala d'observació i formació, en la qual es poden analitzar els exercicis realitzats i visionar en temps real pràctiques que s'estan portant a terme.

El nou simulador de línies convencionals se suma al de línies automàtiques, en servei des de fa uns mesos, i és una clara aposta de TMB per millorar la formació del seu personal, la seva confiança i recursos a l'hora de resoldre incidències. En aquest enllaç trobareu l'entrevista a José Luis González, operador del simulador de línies convencionals.

Darrera modificació
09.04.2021
Tema
Innovació
  • ConceptesFormacióInnovacióTecnologiaInstitucionsTMBServeiMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons