Redacció

Les línies convencionals de metro incorporen un simulador per a la formació del personal

L'equip, que inclou tecnologies com la realitat virtual, permet millorar la preparació dels agents d'atenció al client i dels motoristes sense haver d'utilitzar trens de la flota activa.

Millorar la formació dels AAC i dels motoristes, així com facilitar els processos de reciclatge, és el principal objectiu del nou simulador de línies convencionals. Fins ara, realitzar aquest tipus de sessions formatives suposava la retirada d'un tren de la circulació, amb la possible alteració al servei.

El simulador permet la recreació d'incidències i situacions que en servei o en tren real són més difícils de reproduir. Quant als casos de formació de personal de nou ingrés, fa possible mostrar més fàcilment que si es fes in situ la casuística de sortides i retirades dels diferents dipòsits de cada línia.

El simulador disposa de recreacions de les cabines de conducció de les sèries 5000-6000 i 2000-3000-4000 de les línies 1, 3 i 5, i properament s'hi incorporaran les noves sèries 7000 i 8000, la 2100 i la 9000, per completar així la instal·lació. Els gràfics, totalment realistes, s'han obtingut de la gravació en alta definició dels túnels, maniobres i dipòsits, i s'han tractat  amb la tecnologia digital de renderització per recrear amb absoluta fidelitat el traçat de cada una de les línies.

Alta tecnologia per als dos tipus de línies

La instal·lació  preveu la simulació integrada amb el lloc d'operador del centre de control, incloent la simulació del telecomandament de trànsit i del sistema de regulació. Serà, per tant, cabdal  també en la formació d'operadors del CCM. Compta, així mateix, amb una sala d'observació i formació, en la qual es poden analitzar els exercicis realitzats i visionar en temps real pràctiques que s'estan portant a terme.

El nou simulador de línies convencionals se suma al de línies automàtiques, en servei des de fa uns mesos, i és una clara aposta de TMB per millorar la formació del seu personal, la seva confiança i recursos a l'hora de resoldre incidències. En aquest enllaç trobareu l'entrevista a José Luis González, operador del simulador de línies convencionals. Compartim també el vídeo, a sota, amb les opinions sobre aquest sistema de formació i reciclate per part d'un comandament tècnic opeatiu i de dos agents d'atenció al client.

Darrera modificació: 
09.04.2021
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies