Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Les línies convencionals de metro incorporen un simulador per a la formació del personal
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.04.2021
Redacció

Les línies convencionals de metro incorporen un simulador per a la formació del personal

Imatge
El simulador utilitza imatges reals gravades en alta definició i renderitzades
El simulador utilitza imatges reals gravades en alta definició i renderitzades

El simulador utilitza imatges reals gravades en alta definició i renderitzades

El simulador utilitza imatges reals gravades en alta definició i renderitzades

L'equip, que inclou tecnologies com la realitat virtual, permet millorar la preparació dels agents d'atenció al client i dels motoristes sense haver d'utilitzar trens de la flota activa.

Millorar la formació dels AAC i dels motoristes, així com facilitar els processos de reciclatge, és el principal objectiu del nou simulador de línies convencionals. Fins ara, realitzar aquest tipus de sessions formatives suposava la retirada d'un tren de la circulació, amb la possible alteració al servei.

El simulador permet la recreació d'incidències i situacions que en servei o en tren real són més difícils de reproduir. Quant als casos de formació de personal de nou ingrés, fa possible mostrar més fàcilment que si es fes in situ la casuística de sortides i retirades dels diferents dipòsits de cada línia.

El simulador disposa de recreacions de les cabines de conducció de les sèries 5000-6000 i 2000-3000-4000 de les línies 1, 3 i 5, i properament s'hi incorporaran les noves sèries 7000 i 8000, la 2100 i la 9000, per completar així la instal·lació. Els gràfics, totalment realistes, s'han obtingut de la gravació en alta definició dels túnels, maniobres i dipòsits, i s'han tractat  amb la tecnologia digital de renderització per recrear amb absoluta fidelitat el traçat de cada una de les línies.

Alta tecnologia per als dos tipus de línies

La instal·lació  preveu la simulació integrada amb el lloc d'operador del centre de control, incloent la simulació del telecomandament de trànsit i del sistema de regulació. Serà, per tant, cabdal  també en la formació d'operadors del CCM. Compta, així mateix, amb una sala d'observació i formació, en la qual es poden analitzar els exercicis realitzats i visionar en temps real pràctiques que s'estan portant a terme.

El nou simulador de línies convencionals se suma al de línies automàtiques, en servei des de fa uns mesos, i és una clara aposta de TMB per millorar la formació del seu personal, la seva confiança i recursos a l'hora de resoldre incidències. En aquest enllaç trobareu l'entrevista a José Luis González, operador del simulador de línies convencionals.

Darrera modificació
09.04.2021
Tema
Innovació
  • ConceptesFormacióInnovacióTecnologiaInstitucionsTMBServeiMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Passatger amb cadira de rodes accedeix al metro / Foto: TMB

Part de la primera compra pública d'innovació de TMB serà finançada amb fons europeus

Innovació
Imatge
Cristina Güell, directora de Serveis Corporatius, a la presentació de la jornada / Foto: Pep Herrero

TMB presenta dues ofertes de compra pública innovadora en una jornada informativa

Innovació
Imatge
Un dels primers passatgers del bus d'hidrogen verd / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La producció d’hidrogen com a combustible per als autobusos

Innovació
Imatge
Projecte recuperació energia Canyelles

Coneix en temps real quanta energia recupera el metro a l’L3

Innovació

Últimes notícies

Vista del telefèric des de Montjuïc. /Foto: TMB

El telefèric de Montjuïc registra el seu rècord històric de passatgers

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al partit de futbol Barça-Sevilla i el concert de Joaquín Sabina de demà

Transport
Imatge
Les obres de renovació integral de 6 quilòmetres de via a l'L4 de metro avancen al ritme previst / Foto: Pep Hererro (TMB)

Vídeo resum de les obres d'aquest estiu a l'L4 de metro

Transport
Third-party content
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Hombres G al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons