Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Els tècnics de les línies automàtiques de metro es formaran amb realitat virtual
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.10.2020
Premsa TMB

Els tècnics de les línies automàtiques de metro es formaran amb realitat virtual

El simulador de conducció i l'estació de realitat virtual permetran optimitzar el temps de resolució d'incidències i completar la formació dels TOLA de les línies 9 i 10 del metro

Imatge
El simulador de conducció ha estat fabricat per l'empresa Alstom / Foto: Pep Herrero (TMB)
El simulador de conducció ha estat fabricat per l'empresa Alstom / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >El simulador de conducció ha estat fabricat per l'empresa Alstom / Foto: Pep Herrero (TMB)
El simulador de conducció ha estat fabricat per l'empresa Alstom / Foto: Pep Herrero (TMB)

Les línies 9 i 10 del metro de Barcelona, les úniques totalment automatitzades en servei a l'Estat espanyol, han incorporat un simulador de conducció com a part de la formació del personal que hi treballa. L’operació d’aquestes dues línies recau en els tècnics d'operació de línies automàtiques (TOLA).

El simulador de conducció dels trens de la sèrie 9000 està dotat amb les darreres tecnologies, incloent la realitat virtual i la gamificació. L'eina està instal·lada a l'estació Fira de la L9 Sud i reprodueix, a escala real, la cabina d'un tren. El simulador, fabricat per l'empresa Alstom, que va resultar adjudicatària del projecte, crea escenaris i situacions reals, amb la mateixa tecnologia de realitat virtual que utilitzen els videojocs.

Imatge
El simulador de conducció ha estat fabricat per l'empresa Alstom / Foto: Pep Herrero (TMB)


Reduir el temps de resolució d'incidències

Durant el procés de formació, els instructors poden simular escenaris, condicions de circulació i situacions reals: des d'avaries fins a incidències mediambientals o, fins i tot, densitat de passatgers. D'aquesta manera, els tècnics (que perceben la incidència com si estiguessin realment dins el tren) sistematitzen els processos de treball i entrenen les seves capacitats. S'aconsegueix, per tant, incrementar l'eficàcia de les operacions i minimitzar les interrupcions del servei.

A més, en comptar amb el simulador, són menys les ocasions en què s'ha de disposar d'un tren real per dedicar-lo a tasques de formació. La ràpida resolució d'avaries i altres incidències en el menor temps possible és especialment important en aquests moments en què, per augmentar la seguretat i prevenir contagis per la Covid-19, es posen en servei tots els trens en hora punta.

TMB, pionera en línies automàtiques

L'any 2009, en optar per l'automatització integral (trens i estacions) al ramal de la L9 Nord, Barcelona va esdevenir pionera. Avui dia continua sent l'únic suburbà automàtic existent a Espanya, i a escala global, que forma part del reduït nombre de metros pesants que utilitzen la tecnologia driverless.

També són molt pocs els sistemes de metro dotats amb una estació de realitat virtual com la que incorporen ara les línies automàtiques operades per TMB. Les línies 9 i 10, que connecten Barcelona amb punts tan estratègics com l'aeroport o la Fira, han gaudit des de la seva inauguració dels sistemes de seguretat més avançats. De la mateixa manera, destaquen per la seva total accessibilitat i per la disponibilitat de sistemes d'informació sobre el servei, tant als trens com a les andanes i els vestíbuls.

Tema
Innovació
  • ConceptesFormacióInnovacióMetro automàticTecnologiaInstitucionsAltresTMBLlocsFiraServeiL10L9Anys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

El simulador de conducció ha estat fabricat per l'empresa Alstom / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (86.73 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (116.24 KB)
El simulador instal·lat / Foto: Pep Herrero (TMB)
El simulador instal·lat / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.87 MB)
Realitat virtual aplicada a la formació / Foto: Pep Herrero (TMB)
Realitat virtual aplicada a la formació / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.76 MB)
Tècnica d'operació en el simulador / Foto: Pep Herrero (TMB)
Tècnica d'operació en el simulador / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.96 MB)
Tècnica d'operació en el simulador / Foto: Pep Herrero (TMB)
Tècnica d'operació en el simulador / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.95 MB)
El simulador de conducció ha estat fabricat per l'empresa Alstom / Foto: Pep Herrero (TMB)
El simulador de conducció ha estat fabricat per l'empresa Alstom / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (86.73 KB)

També et pot interessar...

  • Vídeo: així es van formar els tècnics d'operació de la línia 9 Sud

  • En servei la línia 10 Sud, que allarga el metro automàtic i el porta a la Marina

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons