Header Top menu
L'estat dels ascensors de la xarxa de metro ja es pot consultar al web i a l’aplicació de TMB
Les persones usuàries de les línies convencionals poden consultar si els elevadors funcionen correctament o bé tenen alguna incidència gràcies a una nova funcionalitat que permet millorar l'experiència global del desplaçament
El web i l'aplicació de TMB disposen d'una nova funcionalitat que permet a les persones usuàries de les línies convencionals de metro consultar quin és l'estat dels ascensors que hi ha distribuïts per la xarxa. Aquesta informació s’ha ordenat i treballat gràficament en les pàgines de detall de cada estació per facilitar-ne la interpretació i que l’usuari pugui consultar fàcilment si els ascensors funcionen correctament o bé tenen alguna incidència.
La informació apareix al web TMB.CAT i també es reflecteix a TMB App. Per ara, la consulta de l'estat dels ascensors està disponible per a les estacions de les línies de caràcter convencional (L1, L2, L3, L4, L5 i L11), ja que el sistema de telecomandament de les línies automàtiques encara no permet la implementació d'aquest sistema. D'aquesta manera, per a cada estació, direcció i accés s'indica l'estat de cada tram d'ascensors de forma semafòrica: verd per al correcte funcionament de la instal·lació, groc per a una possible incidència en el tram, i vermell per indicar que els ascensors del tram no funcionen correctament. Cal destacar que aquesta informació es donarà, més endavant, en altres canals d'informació a usuari com les noves pantalles d'estació i les noves pantalles embarcades als nous trens.
El projecte, que ha estat fruit d'una col·laboració entre els departaments interns de tecnologia, màrqueting, accessibilitat, canals digitals i metro de TMB, permet doncs ampliar la informació prèvia de què pot disposar el ciutadà abans d'iniciar un trajecte, optimitzant així els temps de desplaçament.
Aquesta nova informació dels ascensors serà el punt de partida per tal d'anar incorporant informacions amb funcionalitats que aportin valor afegit a l'usuari (notificacions, rutes, etc...), permetent millorar així l'experiència global de les persones usuàries.
- Altres temesTransportConceptesAccessibilitatInformació al clientInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBServeiMetroAnys2022