Header Top menu
Iniciativa per incrementar el respecte cap als seients reservats a través dels escolars
L'estratègia la van proposar els estudiants d'FP guanyadors del repte de TMB a la 2a edició del MetròpolisFPLab, un projecte impulsat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Fundació BCN Formació Professional.
La segona edició del MetròpolisFPLab s'ha tancat aquests dies amb una gala de reconeixement als estudiants guanyadors, els que han proposat les millors solucions per als reptes de diferents empreses, entre les quals TMB.
A la gala, en format virtual per les restriccions de la Covid-19, els equips van explicar la seva experiència durant tot el procés, que s'ha clos amb una beca de dos mesos per treballar els seus projectes a les companyies que els van plantejar.
En el cas de TMB, la solució escollida l'havien proposat Fàtima Asfiati, Maria Garrocho, Joe Chaccara i Iñaki Pérez, de l'Institut Francesc Ferrer i Guàrdia, de Sant Joan Despí. El repte era com augmentar el respecte i el bon ús dels seients reservats al transport públic. La seva proposta tenia un enfocament molt pedagògic i volia conscienciar els nens i nenes d'entre 8 i 10 anys.
Treball amb TMB Educa
TMB es va plantejar des del principi aquesta oportunitat d'una manera transversal, amb la participació de diversos departaments, com Innovació, Accessibilitat, Màrqueting o TMB Educa, el programa educatiu de la Fundació TMB. Ha estat la Fundació qui ha supervisat la darrera part del MetròpolisFPLab d'enguany, la beca als estudiants, que també s'ha vist condicionada per la pandèmia.
La proposta de l'equip guanyador incloïa portar el projecte, in situ, a diferents centres educatius. A més de la presentació de la idea, els nens i nenes participaven en jocs de sensibilització i creaven frases per conscienciar sobre el respecte als seients reservats, algunes de les quals s'haurien emès per la megafonia del metro.
Tot i que, finalment, només ha estat possible visitar una escola, alguns elements de la proposta s'incorporaran, una vegada es normalitzi la situació de la pandèmia, a una de les activitats del TMB Educa: Què hi ha a l'estació? En aquesta visita al metro, alumnes del cicle mitjà d'educació primària coneixen el funcionament d'una estació i el seu entorn.
MetròpolisFPLab: en marxa la tercera edició
L'èxit de la segona convocatòria ha portat TMB a repetir en la tercera edició del projecte, que impulsen l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Fundació BCN Formació Professional i que ja s'ha iniciat. Aquesta vegada, el problema que hauran de solucionar els equips d'estudiants d'FP que l'entomin serà, com explica aquest vídeo, com millorar l'experiència del passatge de bus a les parades.