Header Top menu
El futur del metro de Barcelona: una visió estratègica
La jornada al Col·legi d'Enginyers de Camins de Catalunya dibuixa un escenari dominat per la transformació digital, l'automatització, el creixement del servei i la interacció amb la resta de modes de transport.
El metro de Barcelona té futur, en el context d'una societat que està canviant i és cada cop més exigent i diversa, si sap trobar respostes sostenibles, des del punt de vista econòmic i ambiental, als reptes de la mobilitat en el context de la lluita contra el canvi climàtic i per la protecció de la salut de les persones. Podria ser el resum de la jornada que divendres va celebrar-se amb èxit al Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya sota el títol El futur del metro de Barcelona.
Els enginyers van "sortir de la zona d’ombra", en expressió d'Oriol Altisench, degà del Col·legi, entitat organitzadora de la trobada junt amb TMB, i es van aplegar per construir un relat coral sobre l'evolució possible i desitjable que ha d'experimentar un sistema de transport amb més de 90 anys a l'esquena. L'audiència presencial la formaven 160 persones de marcat perfil tècnic, més 480 que van seguir les sessions a través de la transmissió per streaming.
Va obrir el foc Pere Calvet, com a president de la UITP, que va dibuixar les tendències globals que influiran en el transport de viatgers, entre les quals va esmentar la irrupció dels vehicles autònoms, la internet de les coses, la utilització compartida, la intel·ligència artificial i els grans fluxos de dades. Però el metro, va apuntar, serà "clau" en aquest escenari, per la seva eficàcia, estalvi energètic, seguretat i fiabilitat. "Les perspectives de creixement de la infraestructura i el passatge arreu del món li auguren un futur apassionant", va vaticinar.
Enric Cañas, conseller delegat de TMB, clausurant la jornada / Foto: Pep Herrero (TMB)