Header Top menu
Fotos: el prototip dels autobusos elèctrics Irizar de segona generació per a la H16
Avança la construcció de les 23 unitats de càrrega per pantògraf que permetran continuar electrificant línies.
Aquests dies els tècnics d'Enginyeria d'Autobusos han visitat la fàbrica d'Irizar a Aduna, a Guipúscoa, per supervisar el prototip de la segona generació d'autobusos articulats 100% elèctrics que han d'arribar pròximament, fruit de la comanda adjudicada el febrer passat.
A partir d'aquesta primera unitat, el fabricant basc construirà les altres vuit del model i2e de 18 metres de longitud que li han estat adjudicades. Un altre constructor, Solaris, subministrarà 14 unitats més del model New Urbino 18 E. En total, doncs, seran 23, que s'afegiran als 7 dels mateixos models que ja són a la flota de TMB.
Els nous articulats elèctrics es destinaran a continuar la transformació de la H16 (Pg. Zona Franca - Fòrum / Campus Besòs) en la primera línia de zero emissions de TMB. Per això els dos extrems de la línia compten amb transformadors i carregadors ràpids, que han estat reforçats perquè puguin carregar simultàniament dos autobusos i així s'asseguri l'operativitat i la regularitat del servei.
El prototip d'i2e articulat a les instal·lacions d'Irizar a Aduna / Foto: TMB
- ConceptesInnovacióTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2020