Header Top menu
Èxit de convocatòria dels tallers impartits per TMB dins la Mobile Week Barcelona
Un grup de 25 usuaris han assistit a la primera de les dues sessions informatives programades a l'Espai Gaudí. El taller es torna a repetir aquest divendres i té la TMB App com a protagonista.
TMB ha col·laborat per primer cop amb les activitats de la Mobile Week Barcelona i ha presentat avui mateix el taller Descobreix la TMB App - Ets com et mous, que es tornarà a repetir aquest divendres dia 28. L'Espai Gaudí, ubicat al barri de la Sagrada Família, ha acollit la interessant sessió de dues hores de durada, on mitjançant casos pràctics i de forma molt amena, s'han explicat les múltiples funcionalitats dels serveis digitals de l'aplicació TMB App i el web de TMB, i com en podem treure el màxim rendiment en el nostre dia a dia.
La convocatòria de l'activitat ha estat tot un èxit, ja que un cop es van obrir les inscripcions, es va completar l'aforament inicial, per aquest motiu es van ampliar les places dels dos dies.
Els ponents, Jordi Desquens i Agustí Albiol del departament d'Estratègia i Canals Digitals de TMB, han explicat com es poden fer servir les útils funcions que ens ofereix l'app. El públic del taller ha estat molt participatiu i han après a activar les alertes i notificacions push de la TMB App per rebre al mòbil tota la informació actualitzada de les línies, parades i estacions favorites. També han provat l'aplicació in situ, fent simulacions de desplaçaments amb casos pràctics i aclarir dubtes. Com a sorpresa, al final de l'activitat, el grup d'assistents ha pogut visitar en exclusiva un espai singular de TMB: l'estació fantasma de Gaudí.
Dades d'ús de la TMB App
Aprofitant els tallers monogràfics que ha ofert la companyia dins la Mobile Week Barcelona dedicats a l'aplicació TMB App, us deixem amb unes dades del 2019 molt interessants. Les descàrregues totals durant l'any van ser 306.170, sumant les baixades per a dispositius que funcionen amb el sistema operatiu Android (181.579) i les del sistema d'Apple, iOS (124.591). L'aplicació registra un total de 71.000 usuaris des de dispositius mòbils Android i 53.000 d'iOS.
La nota mitjana de l'aplicació és de 4 estrelles sobre 5, en la línia o fins i tot superant altres aplicacions d'operadors de transport públic europeus i espanyols com la RATP de París (2), el Metro de Madrid (3,7) o els FGC (3,2). Les funcionalitats amb més èxit són les dedicades a la planificació del viatge (parades de bus i l'eina Vull anar). També destaca la funció de venda en línia de títols, estrenada a finals del 2018, i que té un grau de fidelització molt alt, amb un 36% d'usuaris recurrents. La TMB App està disponible en sis idiomes i té un bon nivell d'accessibilitat.
Un assistent del taller es familiaritza amb la TMB App / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
- ConceptesInnovacióTecnologiaInstitucionsAjuntamentTMBServeiBusMetroAnys2020