Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. La línia 46, una dècada connectant Barcelona amb l'aeroport
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.10.2016
Gustau Lamadrid

La línia 46, una dècada connectant Barcelona amb l'aeroport

Imatge
La lína 46 a la seva terminal de la Pl. Espanya / Foto TMB
La lína 46 a la seva terminal de la Pl. Espanya / Foto TMB
< >La lína 46 a la seva terminal de la Pl. Espanya / Foto TMB
La lína 46 a la seva terminal de la Pl. Espanya / Foto TMB

El 5 d'octubre del 2006, ara fa 10 anys, començava a circular la línia 46 d'autobús, que uneix la plaça d'Espanya de Barcelona i l'aeroport del Prat, amb la Gran Via i l'autovia de Castelldefels com a eixos del seu recorregut.

La línia 46 de bus va ser la primera que enllaçava la Ciutat Comtal i el recinte aeroportuari amb tarifa integrada, ja que es va dissenyar com a alternativa per afavorir la mobilitat en transport públic de les persones que anaven a l'aeroport principalment per motius de feina. Fins llavors, l'únic bus que donava aquest servei era l'Aerobus, però amb una tarifa especial de 3,75 euros i pensada per ser utilitzada per turistes i usuaris de l'aeroport.

En un principi, la línia 46 funcionava amb una freqüència de 30 minuts, si bé molt aviat es va millorar l'horari rebaixant l'interval de pas fins als 20 minuts. Amb la inauguració de la nova Terminal T-1 de l'aeroport, el juny del 2009 la línia va ampliar el seu recorregut fins a aquesta terminal i va passar a tenir una freqüència de 18 minuts. Actualment, la línia manté uns intervals d'entre 13 i 20 minuts els dies feiners, en funció de les hores del dia, mentre que dissabtes i diumenges la seva freqüència oscil·la entre els 15 i els 20 minuts.

Antecedents de línies de bus a l'aeroport

Per trobar els antecedents d'aquesta línia cal remuntar-se als orígens del mateix Aeroport de Barcelona - El Prat. Hi ha constància d'una línia explotada per la companyia AUSA que ja als anys 30 feia aquesta connexió. Més tard, l'agost del 1956, Transportes Urbas va crear la línia PR bis, una branca de la línia PR (Barcelona - El Prat) per arribar a l'aeroport per l'interior del Prat de Llobregat.

A mitjans de l'any 1970 aquesta línia va millorar el seu recorregut amb la creació d'un nou accés a l'aeroport per l'autovia de Castelldefels. L'any 1976 la línia va passar a dependre de Transports de Barcelona i el novembre de 1977 es va decidir modificar-ne el nom, i va passar a denominar-se línia EA fins a l’any 2001, quan se li va assignar un número, el 105. Curiosament aquesta va ser de les darreres línies a tenir lletres com a nomenclatura i, després de nombroses modificacions, va deixar de funcionar el 14 de gener del 2015.

Avui dia, tot i la millora de les connexions amb l'aeroport que ha suposat l'entrada en funcionament de la L9 Sud aquest mateix any i el servei de l'Aerobus, una opció molt consolidada i majoritàriament utilitzada encara que tingui una tarifa especial, la línia 46 trasllada entre 4.000 i 5.000 viatgers cada dia.

Imatge
Tireta de la línia 46 / Foto: TMB

Darrera modificació
07.10.2016
Tema
Història
  • Altres temesTransportConceptesHistòricServeiInstitucionsTMBLlocsBarcelonaEl Prat de LlobregatEspanyaServeiBusAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Imatge d'aquesta iniciativa / Disseny: TMB

Posa a prova els teus coneixements del Centenari de la xarxa del Metro i guanya premis

Història
Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història

Últimes notícies

Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport
Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport
Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons