Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. L’epidèmia de les pintades, un maldecap que ve de lluny i no afluixa
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.01.2019
Oriol Pàmies

L’epidèmia de les pintades, un maldecap que ve de lluny i no afluixa

Imatge
Plafó de la campanya antigrafiti del 1994 / Foto: Arxiu TMB
Plafó de la campanya antigrafiti del 1994 / Foto: Arxiu TMB

Plafó de la campanya antigrafiti del 1994 / Foto: Arxiu TMB

Plafó de la campanya antigrafiti del 1994 / Foto: Arxiu TMB

Hem trobat al fons documental de TMB el testimoni gràfic d'una campanya del 1994 per sensibilitzar sobre l'impacte de les pintades al metro a partir d'un titular periodístic real.

Fa 25 anys ja hi havia malestar per l'impacte de l'incivisme en el manteniment de les instal·lacions i vehicles del metro de Barcelona. TMB va desplegar aleshores una campanya per cridar l'atenció sobre el cost econòmic que tenia retirar les guixades i gargots escampats en trens i estacions: cent milions de pessetes (600.000 euros).

Doncs no hem millorat gaire: ara es gasta el doble només per retirar els murals en trens (1.273 cotxes afectats el 2018), fruit indesitjable de la plaga del vandalisme grafiter. A banda hi ha la feina diària d'eliminar les desenes de milers de tags o firmes que esquitxen tant els trens com les estacions. Per facilitar-la, ara es protegeixen les superfícies més vulnerables amb tractaments antigrafiti o làmines transparents.

Darrera modificació
30.01.2019
Tema
Història
  • ConceptesCivismeComunicacióInstitucionsTMBServeiMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La realitat quotidiana del vandalisme ferroviari impacta en els mitjans

Contingut relacionat

Imatge
L'estació Navas l'any 1957. Foto Puig Farran / Arxiu Fundació TMB

Setanta aniversari de l’estació Navas de la línia 1 de metro de Barcelona

Història
Imatge
Accés original a l'estació de Marina / Arxiu Fundació TMB (Foto Puigfarran)

L’estació de Marina arriba a nonagenària

Història
Imatge
Proves amb Videotext, Telebus i pantalles als autobusos / Fotos: Arxiu TMB

Més de 30 anys d’avenços fins al modern Sistema d’Informació a l’Usuari (SIU) al bus

Història
Imatge
Andana original de l'estació Joanic als anys 70 / Arxiu Fundació TMB

50 anys de la creació de la línia 4 de metro de Barcelona

Història

Últimes notícies

Imatge
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Continuen els reforços de transport públic per als concerts de Coldplay del cap de setmana

Transport
Imatge
Retrobament entre els Mossos i la dona a la que van salvar la vida./FOTO: L'H digital

Una passatgera es retroba amb els mossos que la van assistir en plena aturada cardíaca a l'L1

Societat
Third-party content
Nou Punt TMB de La Sagrera. /FOTO: PEP HERRERO (TMB)

El Punt TMB de la Sagrera reobre amb un espai més accessible i confortable

Transport
Imatge
Recull de postals / Font: Boris Kogut

Un viatge pels metros d'Europa en 24 postals

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons