Header Top menu
Fa deu anys de la ‘nevada del segle’ que va emblanquinar Barcelona
La mobilitat metropolitana es va posar a prova el 8 de març del 2010 després que una borrasca perfecta castigués fortament el litoral.
L'hivern del 2010 es va acomiadar amb un fort temporal de neu i vent que el 8 de març va avançar de mar cap a terra i va afectar tot Catalunya, però es va abatre amb especial intensitat sobre el litoral i l'àrea de Barcelona. Ens en recordem per la intensitat de la nevada, els gruixos acumulats a Collserola i la part més pròxima, d'entre 10 i 20 centímetres, les ventades que tombaven arbres i torres elèctriques, els llamps, les dificultats en la mobilitat i l'energia... i per les imatges que vam captar d'uns moments que semblaven màgics, irrepetibles.
Fotografies i vídeos d’aquell dia ens recorden com va començar tot, aquell dilluns a primera hora, quan queien els primers flocs de neu a la part alta de Barcelona. La primera zona en què la Guàrdia Urbana va impedir la circulació de vehicles va ser la serra de Collserola. Per aquest motiu no van començar el servei les línies de proximitat del Tibidabo i les Planes.
La persistència de la nevada va fer que a les 12 del migdia es restringís la circulació d'autobusos per damunt de la ronda de Dalt, restricció que es va anar ampliant fins que a les 16.50 TMB va haver de retirar tots els vehicles a les cotxeres. L'esforç va ser gran per desbloquejar els cotxes i portar-los al dipòsit. A la cotxera d'Horta, que és al peu de Collserola, els empleats van posar en marxa una pala llevaneu per mantenir els accessos oberts.
Mentrestant, la xarxa de metro es va mantenir en funcionament i va allargar el servei tota la nit per contribuir a resoldre els problemes de mobilitat que havia suscitat el temporal de neu. L'endemà es va restablir el servei d'autobús, excepte als recorreguts de la zona muntanyosa, que es van reobrir el dia 11.
Per fer memòria hem seleccionat alguns vídeos. També recomanem les galeries de fotos d'El País i de La Vanguardia.