Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. Fa deu anys de la ‘nevada del segle’ que va emblanquinar Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.03.2020
Redacció

Fa deu anys de la ‘nevada del segle’ que va emblanquinar Barcelona

Imatge
La pala llevaneu amb què els empleats de la cotxera d'Horta la van mantenir operativa / Foto: TMB
La pala llevaneu amb què els empleats de la cotxera d'Horta la van mantenir operativa / Foto: TMB
< >La pala llevaneu amb què els empleats de la cotxera d'Horta la van mantenir operativa / Foto: TMB
La pala llevaneu amb què els empleats de la cotxera d'Horta la van mantenir operativa / Foto: TMB

La mobilitat metropolitana es va posar a prova el 8 de març del 2010 després que una borrasca perfecta castigués fortament el litoral.

L'hivern del 2010 es va acomiadar amb un fort temporal de neu i vent que el 8 de març va avançar de mar cap a terra i va afectar tot Catalunya, però es va abatre amb especial intensitat sobre el litoral i l'àrea de Barcelona. Ens en recordem per la intensitat de la nevada, els gruixos acumulats a Collserola i la part més pròxima, d'entre 10 i 20 centímetres, les ventades que tombaven arbres i torres elèctriques, els llamps, les dificultats en la mobilitat i l'energia... i per les imatges que vam captar d'uns moments que semblaven màgics, irrepetibles.

Fotografies i vídeos d’aquell dia ens recorden com va començar tot, aquell dilluns a primera hora, quan queien els primers flocs de neu a la part alta de Barcelona. La primera zona en què la Guàrdia Urbana va impedir la circulació de vehicles va ser la serra de Collserola. Per aquest motiu no van començar el servei les línies de proximitat del Tibidabo i les Planes.

La persistència de la nevada va fer que a les 12 del migdia es restringís la circulació d'autobusos per damunt de la ronda de Dalt, restricció que es va anar ampliant fins que a les 16.50 TMB va haver de retirar tots els vehicles a les cotxeres. L'esforç va ser gran per desbloquejar els cotxes i portar-los al dipòsit. A la cotxera d'Horta, que és al peu de Collserola, els empleats van posar en marxa una pala llevaneu per mantenir els accessos oberts.

Mentrestant, la xarxa de metro es va mantenir en funcionament i va allargar el servei tota la nit per contribuir a resoldre els problemes de mobilitat que havia suscitat el temporal de neu. L'endemà es va restablir el servei d'autobús, excepte als recorreguts de la zona muntanyosa, que es van reobrir el dia 11.

Per fer memòria hem seleccionat alguns vídeos. També recomanem les galeries de fotos d'El País i de La Vanguardia.

Darrera modificació
06.03.2020
Tema
Història
  • ConceptesCuriositatsHistòricServeiInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Gran Metropolitano de Barcelona 1923 / Font: Arxiu TMB

La història del metro de Barcelona a través del seus logos

Història
Gallery
Imatge
Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB

La creació del Gran Metro de Barcelona

Història
Imatge
AAC Cristina Vazquez durant el programa emès el passat 22 de gener. /Foto: La Xarxa

La xarxa centenària de metro, protagonista al programa 'Via 15'

Història
Third-party content
Imatge
Hospital Clínic es va inaugurar el 1969 amb el nom en castellà, tal com mostra l'accés a l'estació del 1984 / Foto: Arxiu TMB

Les estacions de la xarxa de metro que han canviat de nom: la línia blava (L5)

Història

Últimes notícies

Cronoescalada solidària al metro de Barcelona. /Foto: Pep Herrero (TMB)

La cronoescalada solidària al metro de Barcelona reuneix 300 atletes en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya

Societat
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de maig (Barça – Vila-real)

Transport
Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons