Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. TMB S’adhereix Al Pacte Nacional Per a La Mobilitat Segura i Sostenible
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.04.2021
Carme Becerra

TMB s’adhereix al Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible

Imatge
El Pacte promou el respecte entre els diferents modes i usuaris del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)
El Pacte promou el respecte entre els diferents modes i usuaris del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >El Pacte promou el respecte entre els diferents modes i usuaris del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)
El Pacte promou el respecte entre els diferents modes i usuaris del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'acord, que vincula les administracions i la societat civil i econòmica, es marca com a objectiu últim que els accidents de trànsit no provoquin cap víctima mortal ni ferit greu l'any 2050. 

El Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible (PNMSS) 2021-2030 marca per a Catalunya un objectiu general: una mobilitat més segura, sostenible i saludable que culmini amb l'anomenada Visió Zero, és a dir, arribar a l'any 2050 amb la fita complerta que els accidents de circulació no provoquin cap víctima mortal o amb seqüeles greus.

TMB, com a principal operadora del transport públic a l'àrea metropolitana de Barcelona, s'ha sumat a aquest acord per contribuir a assolir els objectius estratègics que inclou el pacte: reduir el 50% les víctimes mortals l'any 2030 respecte del 2020; assolir la Visió Zero l'any 2050, en conductors i conductores que compleixin la normativa i utilitzin correctament els sistemes de seguretat circulant per carreteres d'alt estàndard de qualitat; promoure una mobilitat més sostenible, saludable, connectada i autònoma i millorar la qualitat de l'aire.

La promoció del transport públic

Per avançar en els objectius del PNMSS, els agents que hi participen (tots aquells implicats directament o indirectament en la seguretat viària) hauran de contribuir a respondre als nous reptes de mobilitat. Entre d'altres, facilitar la convivència i la seguretat dels usuaris dels diferents modes de transport, impulsar els modes no motoritzats, la mobilitat activa i el transport públic.

Altres punts a tenir en compte són el desenvolupament i la implantació de les noves tecnologies aplicades a la indústria de l'automoció, a les infraestructures viàries i als sistemes d'informació i gestió del trànsit. El Pacte també apunta cap al lideratge de la transició cap a una mobilitat cada cop més autònoma i connectada.

Al web del Servei Català de Trànsit es pot consultar el procés que s'ha seguit des que el Govern de la Generalitat va acordar impulsar el Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible 2021-2030, el juliol del 2019. 

Darrera modificació
14.04.2021
Tema
Empresa
  • ConceptesMobilitatInstitucionsAltresTMBAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
El servei AMBici arriba als 2 milions de desplaçaments. /Foto: AMB

L’AMBici compleix tres anys de servei amb més de 23.000 usuaris i més de dos milions de viatges anuals

Empresa
Imatge
La pantalla de gran format de Global al vestíbul d'Universitat L2 / Foto: Global

La xarxa del metro de Barcelona estrena quatre noves pantalles de gran format

Empresa
Presentació de l'exposició inmersiva del Centenari de la Xarxa de Metro. /FOTO: M.A.Cuartero (TMB)

Més de 100.000 persones han participat en les activitats programades per celebrar el Centenari de Metro

Empresa
Imatge "Un viatge immersiu" / Font: TMB

Obertes les inscripcions per a l’exposició immersiva de la història del metro de Barcelona

Empresa

Últimes notícies

Imatge
El nou rètol de l'estació Congrés / Indians de l'L5 ja llueix a l'accés del carrer Matanza / Foto: Ajuntament de Barcelona

L’estació de metro Congrés de la línia 5 passa a dir-se Congrés / Indians

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’André Rieu al Palau Sant Jordi

Transport
Media Name: 030-genarica-telefaric.jpg

L’aturada anual del telefèric de Montjuïc per revisió serà del 2 de febrer a l’1 de març

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al Concert-Manifest per Palestina al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons