Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. TMB Rep El Premi Internacional de Mobilitat Per La Gestió de L’AMBici
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.05.2026
Redacció

TMB rep el Premi Internacional de Mobilitat per la gestió de l’AMBici

Imatge
Premi Municipi gran / Foto: AMB
Premi Municipi gran / Foto: AMB
< >Premi Municipi gran / Foto: AMB

El servei de bicicleta elèctrica compartida de l’AMB ha estat reconegut en la 6a edició dels guardons com un model d'èxit en la integració del transport públic.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha estat guardonada avui en la 6a edició dels Premis Internacionals de Mobilitat pel servei AMBici, que s’ha emportat el premi en la categoria de Municipi Gran. La gala de lliurament, celebrada a Madrid, ha reconegut el projecte com un referent en la transformació cap a una mobilitat urbana més neta i connectada.

Èxit de gestió i sostenibilitat

El jurat ha premiat el servei, de bicicleta pública compartida AMBici, titularitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i gestionat per TMB, per la seva capacitat de superar els límits municipals i crear una xarxa realment metropolitana. Amb prop de 3.000 bicicletes elèctriques i més de 230 estacions, l’AMBici dona servei a 15 municipis, facilitant que el 40% dels seus desplaçaments siguin intermunicipals. Durant l’any 2025, aquesta aposta per la intermodalitat ha permès evitar l'emissió de prop de 1.000 tones de CO₂.

Un certamen de referència sectorial

Els premis, organitzats per Empresas por la Movilidad Sostenible amb el suport dels Ministeris de Transports i de Transició Ecològica, han aplegat més de 100 iniciatives innovadores. La 6a edició ha subratllat la importància de la tecnologia i la digitalització com a motors de la reindustrialització i la descarbonització a Espanya.

TMB comparteix protagonisme en aquesta edició amb altres premiats destacats com la ciutat d'Oslo, el grup Future: Fast Forward (Volkswagen i SEAT S.A.) i l'operador logístic Disfrimur, en un esdeveniment que consolida la mobilitat sostenible com una oportunitat estratègica per al creixement econòmic i social.

Darrera modificació
06.05.2026
Tema
Empresa
  • Altres temesTransportConceptesMedi ambientMobilitatServeiUsuarisInstitucionsAMBTMBServeiAMBiciAnys2026
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • L’AMBici compleix tres anys de servei amb més de 23.000 usuaris i més de dos milions de viatges anuals

Contingut relacionat

Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS

Joaquim Balsera, nou secretari general de la ‘Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS)’

Empresa
Imatge
El CEO de TMB al 31è Comités Técnicos de ALAMYS

TMB presenta l'estudi sobre el retorn econòmic, social i mediambiental de la seva activitat al fòrum d'ALAMYS

Empresa
Imatge
Logotip del Metro Transversal / Arxiu TMB

El Transversal, un metro centenari

Empresa
Visual de la segona fase de la campanya 'Posa't a la meva pell, no al meu lloc' de TMB i l'IMPD / Imatge: TMB

TMB i l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat impulsen una nova campanya sobre l’ús correcte dels espais reservats al transport públic

Empresa

Últimes notícies

Capçalera de sortida del Tour a Barcelona. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

TMB reforçarà el servei de metro per facilitar la mobilitat durant els esdeveniments per al 'Gran départ' del Tour de França

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Ludovico Einaudi al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Presentació de la nova compra de material del metro de Nova York /Foto: Marc A. Hermann / MTA

L’Autoritat del Transport de Nova York prepara la comanda de material mòbil més gran de la seva historia

En xarxa
Imatge
Accés Pelai-Ronda de l’estació d’Universitat, 1940. Fotografia de Puig Farran. Font: Arxiu Fundació TMB

El centenari del Metro Transversal en imatges

Història
Gallery

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons