Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. TMB acull les jornades de la comissió de Comunicació i Relacions Institucionals d'ATUC
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.03.2025
Redacció

TMB acull les jornades de la comissió de Comunicació i Relacions Institucionals d'ATUC

Imatge
Trobada inaugural de les jornades. /Foto: Pep Herrero (TMB)
Trobada inaugural de les jornades. /Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Trobada inaugural de les jornades. /Foto: Pep Herrero (TMB)

Els departaments implicats de les empreses associades van poder posar en comú les seves pràctiques amb el centenari de metro com a rerefons

TMB també va actuar com a amfitriona de la comissió per la bicicleta pública d' ATUC

TMB ha acollit durant els darrers dos dies les jornades de la Comissió de Comunicació i Relacions Institucionals de l’Associació de transports públics, urbans i metropolitans (ATUC). Durant aquestes, els diferents departaments de comunicació de les empreses associades han pogut posar en comú diferents aspectes de la seva feina. La relació de les empreses amb els grans mitjans de comunicació, la gestió de les relacions institucionals, l’ús del llenguatge inclusiu o la bona pràctica a les xarxes socials van ser els temes cabdals posats en comú pels associats. A banda de les reunions, el centenari de metro i les visites a diferents espais de la xarxa com la sala de simuladors o el Mercè Sala van servir d’escenari per contextualitzar les jornades. 

Benvinguda a l’Espai Mercè Sala

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, va ser l’encarregat de donar la benvinguda als assistents explicant el paper clau que desenvolupen els departaments de comunicació i relacions institucionals en les empreses de transport públic. Seguidament, la directora del departament de comunicació i relacions institucionals de TMB, Mònica Peinado, va presentar les jornades i va fer una introducció en la qual va explicar totes les accions que s’estan duent a terme per la celebració del Centenari de metro. La responsable de publicitat i marca de TMB, Verònica Estévez, va explicar la campanya de difusió del centenari de metro així com els conceptes sobre els quals es va crear el logotip del centenari. En paraules de la mateixa Estévez, aquests conceptes giren al voltant de “la cohesió del territori i les persones amb el metro”, així com “la vocació de servei i els valors que volem transmetre”. L’acte de benvinguda va finalitzar amb una visita al mateix Espai Mercè Sala, on actualment hi ha una exposició dedicada al concurs de piano Maria Canals, i a l'exposició sobre el llibre "La dona treballadora al Metro de Barcelona", present a l'estació de Diagonal. 

Després de la benvinguda, els assistents es van moure fins a les instal·lacions de l’estació de Catalunya per assistir a la sala de simuladors. Allà van poder conèixer com es formen els diferents professionals que treballen a la xarxa de metro i van poder provar els simuladors. Posteriorment, i abans d’acabar aquesta primera jornada, van visitar l’estació de Passeig de Gràcia, on hi ha l’ambientació que es va presentar per la celebració del centenari de metro i que va transportar els presents fins al 1924. 

Imatge
Visita als simuladors/ Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Jornada de feina a l’Espai Gaudí

La segona i darrera jornada va estar centrada a l’Espai Gaudí en la que els assistents van posar en comú les seves pràctiques en diferents àrees de la comunicació i les relacions institucionals. L’ús de les xarxes socials i els seus vessants en matèria d’informació, entreteniment o senzillament escolta, com a detector de necessitats de les persones usuàries, van centrar la primera hora de les reunions. Diferents operadors van explicar com gestionen aquests canals i la dualitat existent segons les necessitats, informatives, de servei o entreteniment. L’ús que se’n fa de canals molt personalitzats com WhatsApp o Telegram per a informar del servei, també van centrar bona part del debat. 

Per part de TMB, la directora de xarxes socials, Marta Franco, va explicar l’arribada de TMB a TikTok, i com aquesta eina s’utilitza per arribar al públic més jove. També, va explicar, TikTok serveix per publicar informacions de caràcter comercial, més enllà del contingut purament d’entreteniment. 

La gestió de les Relacions Institucionals vinculada a la Comunicació

El director de comunicació del Metropolitano de Tenerife, Santiago Correa, va introduir aquesta interessant ponència sobre el que signifiquen la gestió de les relacions institucionals. Les relacions amb òrgans de govern, personalitats o associacions estan, per Correa, “dintre d’un extens paraigua comunicatiu que proporciona relacions beneficioses per a la mateixa empresa”. Segons el mateix Correa, aquestes relacions són “imprescindibles per aportar valor a l’organisme”.

Al voltant de la seva compareixença, els diferents representants de les empreses han anat desgranant la seva gestió de l’aspecte relacional. En algun cas, com han explicat des de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, separant, per una banda, el departament de Relacions Institucionals del de comunicació. El més important, però, segons han explicat molt operadors és saber “on està la línia que separa els aspectes comunicatius o de premsa dels de les relacions purament institucionals”. La responsable de Relacions Institucionals de TMB, Adela Rubio, ha explicat que les relacions amb els districtes i els veïns “són fonamentals”  i que el fet que els mateixos usuaris se sentin escoltats “fa que les relacions siguin molt més fluides”  i que “arribar a trobar la solució a una problemàtica concreta sigui més fàcil”. 

Imatge
Segona jornada de les trobades. /Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Llenguatge inclusiu i captació de talent femení

La darrera de les xerrades va estar centrada en l’ús del llenguatge inclusiu i en la captació del talent femení a les empreses. La directora de l’àrea de responsabilitat social de TMB, Raquel Díaz, ha explicat l’estratègia que segueix TMB en temes com la igualtat d’oportunitats i la no discriminació. Díaz ha fet especial èmfasi en l’ús que es fa del llenguatge als diferents canals o elements comunicatius. Notes premsa, publicacions a xarxes o informacions a l’usuari es fan “sempre des d’una visió d’igualtat”, tot a partir d’un manual que potencia la no discriminació. També ha explicat com a vegades “el llenguatge no és prou inclusiu”, i que es tracta que tothom se senti identificat amb el que comuniquem. 

La jornada va encarar la recta final amb un ampli debat sobre la captació de talent femení i com fer que augmenti la presència de la dona en professions històricament masculinitzades com la de conducció d'autobusos o personal de taller. En aquest aspecte, TMB, va explicar la seva aposta per la reserva de places en professions com la conducció d'autobusos, que tan bon resultat ha donat a l'àrea.  La mateixa comissió va presentar també l'espot publicitari que sota el títol "Quiero mover el mundo", reforça aquesta necessitat per captar talent femení. 

 

Ja a la part final, la darrera ronda de parlaments va anar dirigida a les conclusions i a la concreció de dates per la següent trobada d'aquesta comissió que se celebrarà a Màlaga a finals de novembre d'aquest any. 

Imatge
Segona jornada de les trobades. /Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Bicicleta pública

Transports Metropolitans de Barcelona també va actuar com a empresa amfitriona d'una altra comissió de l'ATUC. En Aquest cas es tractava de la comissió per la bicicleta pública i que també es va reunir els dies 27 i 28 de març. Durant la trobada es van revisar les dades de demanda dels diferents sistemes i es van tractar temes d'interès com el procés de consideració dels sistemes de bicicleta pública com a servei públic.

A més, també es van compartir les diferents novetats incorporades als sistemes de les ciutats i operadors participants i es va actualitzar l'estat dels diferents grups de treball. Tot amb l'objectiu de millorar els serveis de bicicleta pública compartida.

Imatge
Comissió bicicleta pública d'ATUC/. Foto: ATUC

 

 

Darrera modificació
31.03.2025
Tema
Empresa
  • ConceptesComunicacióInstitucionsAltres operadorsTMBLlocsEspai GaudíEspai Mercè SalaAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Metro frenant a l'entrada d'una estació ./Foto: TMB

TMB registra el rècord de passatgers en un dia feiner amb més de 2,6 milions de viatges durant la diada de Sant Jordi

Empresa
Signatura conveni col·laboració entre TMB i FGC per UITP Hamburg / Foto: FGC

TMB i Ferrocarrils participaran conjuntament a la cimera de la UITP a Hamburg

Empresa
Imatge
Un dels visuals de la campanya amb treballadors de Metro amb motiu del Centenari / Foto: TMB

Empleats i empleades de TMB, models per un dia gràcies al Centenari de Metro

Empresa

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons