Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. El Sector del Transport Reclama Al Green Gas Mobility Un Suport Decidit Als Gasos Renovables
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.09.2021
Redacció

El sector del transport reclama al Green Gas Mobility un suport decidit als gasos renovables

Imatge
Gerardo Lertxundi en la seva intervenció al Green Gas Mobility  / Foto: Viajeros
Gerardo Lertxundi en la seva intervenció al Green Gas Mobility / Foto: Viajeros
< >Gerardo Lertxundi en la seva intervenció al Green Gas Mobility / Foto: Viajeros
Gerardo Lertxundi en la seva intervenció al Green Gas Mobility / Foto: Viajeros

El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, va exposar a la cimera els plans de descarbonització del transport de superfície de Barcelona.

L'edició 2021 del congrés Green Gas Mobility, celebrat la setmana passada a Madrid, va culminar amb un missatge rotund: mitigar les emissions del transport de persones i mercaderies representa un dels grans reptes actuals. Davant d'aquest ambiciós objectiu compartit, els representants del sector del transport pesant per carretera que van participar en la cimera van manifestar que avui l'única opció immediata de descarbonització és el gas natural i esperen el desenvolupament del mercat del biometà per continuar avançant en el camí cap a les zero emissions, sense perdre de vista l'hidrogen.

En nom de TMB, el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, va exposar l’experiència de 20 anys amb el gas natural comprimit en la flota d'autobusos de Barcelona i l'estratègia de descarbonització amb la substitució massiva de vehicles dièsel per elèctrics i híbrids de gas, uns 500 fins al 2025. També va actualitzar l'estat del projecte de l'hidrogen, que es pot considerar pioner a Espanya: 8 vehicles estàndard en fabricació, que arribaran entre finals d'any i principis del 2022, i una hidrogenera d'ús públic en construcció per subministrar-los hidrogen verd i promoure aquest combustible en altres flotes de l'àrea metropolitana.

Hi ha més detalls sobre aquesta transcendental edició del Green Gas Mobility Summit a la crònica de la revista Viajeros que recomanem i a la nota de premsa de resum difosa per Gasnam, l'entitat organitzadora.

Darrera modificació
28.09.2021
Tema
Empresa
  • Altres temesMedi ambientConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInstitucionsAltresTMBAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Barcelona tindrà el 2021 la primera hidrogenera d'ús públic d’Espanya, impulsada per TMB

  • TMB compra vuit autobusos d’hidrogen, els primers per a un servei urbà a Espanya

  • El conseller delegat exposa els plans de TMB per reduir emissions amb l'hidrogen i el gas

Contingut relacionat

Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa
Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la seva ponència inaugural al COMET 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona, seu de la trobada de COMET, la comunitat internacional de metros

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa
Imatge
L'estand de TMB al Tomorrow Mobility 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB explica la seva aposta per la mobilitat sostenible en l'edició 2025 del Tomorrow Mobility World Congress

Empresa

Últimes notícies

Les dones són les grans protagonistes de la ja tradicional prova esportiva / Foto: Web Cursa de la Dona

Afectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de les Dones de Barcelona 2025

Transport
Barcelona Christmas Tour

El Barcelona Christmas Tour torna amb la ruta nocturna per descobrir la il·luminació de Nadal

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 15 de novembre (Barça – Madrid de Lliga F)

Transport
Imatge
Cursa Nocturna pels túnels del metro . /M.A. Cuartero (TMB)

Les millors imatges per reviure la cursa nocturna del centenari pels túnels del metro

Societat
Gallery

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons