Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Nova Cooperació de Metro a Favor de La Qualitat Ferroviària
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
03.08.2016
Redacció

Nova cooperació de Metro a favor de la qualitat ferroviària

Imatge
Estació de metro / Foto: Arxiu TMB
Estació de metro / Foto: Arxiu TMB
< >Estació de metro / Foto: Arxiu TMB
Estació de metro / Foto: Arxiu TMB

Promoure la qualitat en el sector del ferrocarril. Aquest és un dels objectius de la col·laboració entre TMB i l'Associació Europea d'Indústria Ferroviària (UNIFE).

TMB col·laborarà amb UNIFE per desenvolupar i difondre la norma de qualitat del món ferroviari International Railway Industry Standard (IRIS) al metro de Barcelona.

La cooperació entre UNIFE i TMB consistirà en un intercanvi de coneixements i experiències sobre tipologies i anàlisi de deficiències de qualitat, així com la promoció d'una forta cultura de la qualitat al sector ferroviari. S'establirà un diàleg regular dins els comitès existents de l'IRIS i es difondrà el seu esquema al metro de Barcelona. S'organitzaran conjuntament seminaris i conferències per compartir experiències i millors pràctiques entre experts del sector.

TMB és membre permanent de la junta consultiva de la norma en qualitat d'operador. L'aplicació de la norma IRIS en la indústria, segons Marc Grau, director de la xarxa de metro, "és clau per aconseguir valor afegit a les nostres organitzacions i en el nivell de proveïdors per tal de mantenir el nostre creixement, així que serà un requisit obligatori per a futures licitacions". Així ho va afirmar en la signatura del conveni amb UNIFE el passat 25 de juliol. 

L'IRIS és una norma elaborada per la UNIFE que amplia la norma de qualitat ISO 9001 per incloure requisits propis de la indústria ferroviària en els sistemes de gestió empresarial. Es tracta d'un estàndard reconegut a nivell mundial, únic per al sector ferroviari, per a l'avaluació dels models de gestió. L'objectiu principal de l'IRIS és augmentar la qualitat i fiabilitat dels sistemes ferroviaris a través de la millora de tota la cadena de subministrament.

Imatge
Marc Grau, director de la xarxa de metro de Barcelona, signant el conveni de col·laboració amb Philippe Citroën, director general d’UNIFE.

Marc Grau, director de la xarxa de metro de Barcelona, signant el conveni de col·laboració amb Philippe Citroën, director general d'UNIFE. 
Darrera modificació
21.09.2020
Tema
Empresa
  • ConceptesMedi ambientNormativaQualitatInstitucionsAltresTMBAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Foto de grup de l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La campanya “Senyal d’ajuda” arriba a la xarxa de metro i bus de TMB

Empresa
Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa
Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la seva ponència inaugural al COMET 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona, seu de la trobada de COMET, la comunitat internacional de metros

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa

Últimes notícies

Llums de Nadal a Barcelona / Foto: TMB

El transport públic de TMB, a punt per al Nadal 2025

Transport
Imatge
Maria Isabel López, conductora de bus de TMB, als estudis d'Onda Cero / Foto: TMB

Maria Isabel López, conductora de bus, explica com és el seu dia a dia, a Onda Cero

Societat
Third-party content
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Anuel AA al Palau Sant Jordi

Transport
Finalitzen les obres de la L4 metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

Les obres de senyalització afectaran parcialment el servei a l’L4 del metro del 6 al 8 de desembre

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons