Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Metro de Barcelona s’integra al Comitè Internacional de Qualitat Ferroviària
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.11.2018
Redacció

Metro de Barcelona s’integra al Comitè Internacional de Qualitat Ferroviària

Imatge
Enric Cañas, conseller de delegat de TMB, després de signar l'acord d'adhesió / Foto: Pep Herrero (TMB)
Enric Cañas, conseller de delegat de TMB, després de signar l'acord d'adhesió / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Enric Cañas, conseller de delegat de TMB, després de signar l'acord d'adhesió / Foto: Pep Herrero (TMB)
Enric Cañas, conseller de delegat de TMB, després de signar l'acord d'adhesió / Foto: Pep Herrero (TMB)

El conseller delegat de TMB, Enric Cañas, ha firmat avui l'acta d'entrada com a membre del consorci que desenvolupa els estàndards industrials del sector.

TMB, a través de l'empresa de Metro, ha passat avui a formar part del Comitè Internacional de Qualitat Ferroviària (IRQB en la sigla anglesa), el consorci integrat per una vintena d'empreses d'infraestructures, operadors i fabricants de material mòbil per desenvolupar sistemes de certificació voluntària i gestió de qualitat basats en l'aplicació de la norma sectorial de gestió de la qualitat en el sector ferroviari, denominada IRIS.

Entre les funcions del Comitè hi ha avaluar i proposar evolucions de la metodologia d'avaluació que s'aplicarà per a la certificació; fer-ne el seguiment; promoure la implementació de la certificació IRIS en el sector (indústria, operadors, administradors d'infraestructures); fer tasques de difusió a través d'una pàgina web, conferències, seminaris i publicacions; elaborar documents per aclarir, precisar o donar exemples per a la correcta implementació dels elements de la certificació IRIS, i gestionar la incorporació de nous associats al grup.

Com a principal operador de transport ferroviari de viatgers de Catalunya, Metro de Barcelona passa a formar part del grup d'empreses que treballen per assolir els més alts nivells d'excel·lència en la gestió i de fiabilitat en la prestació del servei, i per tant un millor servei als ciutadans.

El consorci de l'IRQB està format per grans empreses fabricants, com ara Alstom, Siemens, Ansaldo STS, Bombardier, CAF, Faiveley / Wabtec, Voith i Harting; grans operadors com l'alemanya DB, la francesa SNCF, la belga SNCB, la suïssa SBB, la russa NZ o Metro de Madrid, i l'associació de la indústria ferroviària europea UNIFE. 

Darrera modificació
03.12.2018
Tema
Empresa
  • ConceptesQualitatInstitucionsAltresAltres operadorsTMBServeiMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Empresa
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa
Imatge
L'Aclo de dos pisos en primer terme i el Chausson, de fons, a l'exhibició de busos clàssics al Parc del Fòrum  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB present a la programació cultural de les Festes de la Mercè 2025

Empresa

Últimes notícies

Funicular tall col·lector. /Foto: TMB

El funicular de Montjuïc quedarà fora de servei a partir del 20 d’octubre i durant 5 mesos per obres al col·lector d’aigües de Vila i Vilà

Transport
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Manuel Carrasco al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la Festa de la Bicicleta / Foto: web de l'Ajuntament de Barcelona

Afectacions a les línies d'autobús per la Festa de la bici i la Bicicletada Barcelona 2025

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons