Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. La línia 9 de metro, un model de referència per a Silicon Valley
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
07.07.2017
Toni Bravo

La línia 9 de metro, un model de referència per a Silicon Valley

Imatge
La delegació de Silicon Valley amb els amfitrions de Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
La delegació de Silicon Valley amb els amfitrions de Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >La delegació de Silicon Valley amb els amfitrions de Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
La delegació de Silicon Valley amb els amfitrions de Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

Els responsables del transport públic de la important zona d'activitat econòmica de l'entorn de San Francisco, als Estats Units, estan coneixent a fons la infraestructura, la tecnologia i el model organitzatiu de les línies automàtiques del metro de Barcelona.

Una delegació d'alt nivell de les agències responsables del transport públic a Silicon Valley ha escollit Barcelona per conèixer a fons un sistema de transport massiu avançat, amb vista a la construcció d'un sistema al seu territori. Són una dotzena d'alts càrrecs de la Santa Clara Valley Transportation Authority (VTA), encapçalats per la seva presidenta i alcaldessa de Los Altos, Jeannie Bruins, i pel vicepresident i alcalde de San José, Sam Liccardo, i de l'operador San Francisco Bay Area Rapid Transit (BART).

La delegació califoniana va visitar ahir al matí el Centre de Control de metro, acompanyats de Marc Grau, director de la Xarxa de Metro; Ramon Malla, director de Projectes Estratègics de Metro, i altres responsables de TMB. Allà van rebre explicacions sobre les singularitats i innovacions de la línia 9/10 de metro, el model organitzatiu, operatiu i de manteniment de les línies automàtiques i una aproximació als nous projectes en curs.

A la tarda van fer un recorregut per les línies 9 Nord i 10 i van visitar túnels i estacions, així com els subsistemes més crítics, com són els de ventilació i els ascensors.

Avui la immersió de la delegació nord-americana en el model Barcelona continua amb una sessió sobre detalls de les diferents fases del projecte de la línia 9/10, des del disseny fins a la construcció dels túnels i estacions, així com de l'electromecànica dels subsistemes crítics.

El metro de San Francisco, a Califòrnia, va començar a funcionar l'11 de setembre del 1972, consta de sis línies que sumen uns 175 quilòmetres i el fan servir uns 350.000 passatgers diàriament.

L'ampliació del metro de San Francisco

Silicon Valley és conegut per ser el referent mundial en recerca dintre del món de les tecnologies de la informació. Els municipis d'aquesta àrea urbana, amb una població aproximada de 2 milions d'habitants, acompanyats del principal operador ferroviari de San Francisco, BART, estan immersos en la fase preliminar d'un projecte per estendre la línia de metro que unirà San Francisco amb aquestes dues ciutats. Part d'aquest projecte requerirà estructura soterrada. Les autoritats del transport volen fer créixer el seu projecte amb l'experiència del model d'infraestructura, tecnològic i organitzatiu de les línies automàtiques del metro barceloní, referent mundial quant a construcció, automatització, model operatiu i de manteniment.

La línia 9, referent mundial en metro automàtic

Després de vuit anys de funcionament, les innovacions presents a les línies automàtiques del metro de TMB són un referent en tres àmbits. El primer és el model constructiu, amb túnels de dos nivells i estacions profundes tipus pou, com moltes de la L9 que es troben per sota dels 50 metres de profunditat i són accessibles gràcies a ascensors de gran capacitat o dobles tramades d'escales mecàniques.

El segon és per les innovacions en subsistemes tecnològics. Destaquen les portes d'andana i l'automatització dels trens i dels sistemes de ventilació.

La tercera és pel model organitzatiu específic d'operació i manteniment de la L9.

Imatge
Intervenció de Ramon Malla a la sala del Centre de Control / Foto: Pep Herrero (TMB)

La delegació californiana es va interessar per detalls com els espais d'evacuació de la L9 Nord / Foto: Pep Herrero (TMB)
 

Darrera modificació
07.07.2017
Tema
Empresa
  • Altres temesEmpresaConceptesMetro automàticRelacions institucionalsInstitucionsAltresAltres operadorsTMBLlocsCentre de ControlLa SagreraServeiL10L9MetroAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Metro frenant a l'entrada d'una estació ./Foto: TMB

TMB registra el rècord de passatgers en un dia feiner amb més de 2,6 milions de viatges durant la diada de Sant Jordi

Empresa
Signatura conveni col·laboració entre TMB i FGC per UITP Hamburg / Foto: FGC

TMB i Ferrocarrils participaran conjuntament a la cimera de la UITP a Hamburg

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar la darrera novela de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons