Header Top menu
L’estand de TMB diu adeu al TMWC 2022 donant la benvinguda a la mobilitat del futur
La presentació dels nous trens i l’AMBici, el plans d’eficiència energètica a metro i bus o l’ús de l’hidrogen com a vector energètic han estat protagonistes d’un congrés amb una alta participació
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va tancar ahir la seva presència al Tomorrow Mobility World Congress 2022, que s’ha celebrat a les instal·lacions Gran Via de la Fira de Barcelona entre el 15 i el 17 de novembre. L’estand de TMB ha estat un punt de trobada per conèixer les propostes relacionades amb la mobilitat del futur al transport urbà de la ciutat de Barcelona. Durant els tres dies de durada s’han succeït les presentacions d’aquests projectes i a més, l’espai de TMB a la fira ha anat rebent diferents visites de caràcter institucional per conèixer els plans de la mobilitat del futur.
Jornada Inaugural
La presidenta de TMB, Laia Bonet, va estar present a l’estand durant l’obertura per donar el tret de sortida a les activitats de l’espai i va convidar els assistents a “conèixer de la mà de TMB els diversos projectes que ens han de dur a la nova mobilitat”.
Amb la benvinguda es va donar pas a la primera de les xerrades programades, en què el responsable d’Innovació i desenvolupament tecnològic de l’àrea de bus de TMB, Mario Canet, va explicar l’aposta de TMB per l’ús de l’hidrogen com a vector energètic. Canet va explicar que el model de negoci que adopta TMB en l’aposta de l’hidrogen és “diferent i innovador” perquè combina fonts públiques i privades. Públiques per “l’adquisició de vehicles” i privades per les infraestructures “com és el cas de la Hidrogenera, primera instal·lació d’aquestes característiques a l’estat”. També va dir que la tecnologia d’Hidrogen “té molt més marge de millora” enfront l’ús “dels vehicles de bateries elèctriques” i que el camí cap a la sostenibilitat i l’ús d’energies verdes també implica apostar per aquesta energia com a futur de la mobilitat.
Ja a la tarda, l’espai va rebre una visita Institucional per part de diferents membres de la delegació del Canadà abans de donar pas a una nova jornada al TMWC22.
Un dimecres de premi
A la segona jornada, i durant la tarda, l’espai de TMB va estar de celebració. I és que es van donar a conèixer els guanyadors del repte d’Intraprenedoria que el departament d’innovació de TMB va llençar el passat mes de març entre els seus empleats. Abans, i durant el matí, el conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, i el responsable de reputació corporativa, Michael Pellot, van rebre una delegació del Ministeri de Transports de Xile que van voler conèixer els projectes de TMB de primera mà. El mateix Pellot va ser l’encarregat d’una xerrada dedicada al Negoci Internacional de TMB, mentre que el responsable d’Operacions Marquèting de Negoci Corporatiu, Josep Canudas, va ser l’encarregat de presentar el nou servei de bici per l’àrea metropolitana, AMBici.
Ja a la tarda, i després de l’entrega dels premis TMBInnova, la Ministra de transports, mobilitat i agenda urbana del govern central, Raquel Sánchez, va fer una visita a l’estand acompanyada de la presidenta, Laia Bonet, i del conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi.
Durant aquesta jornada, de manera paral·lela, i en el marc dels actes centrals de la fira, la directora d’experiència de client de TMB, Myrka Borachok va participar en la xerrada dedicada a la transformació digital de la mobilitat del present. Borachok va explicar als assistents la manera com les persones usuàries de TMB es troben al centre de les decisions que es prenen en els aspectes relacionats amb el transport públic.
Els plans d’eficiència energètica
La darrera jornada es va centrar en explicar el Pla d'Eficiència Energètica i Estalvi a les xarxes de TMB. Jordi Picas, director de Sistemes de Metro, es va encarregar d'exposar els principals objectius d'aquest pla a metro. Va parlar d'accions que ja s'estan aplicant i de projectes que han de servir per reduir de manera significativa el cost de l'energia en un moment de creixement en les necessitats de consum de l'operadora. Per la banda de bus, va ser Natàlia Bigas, directora del Servei d'Infraestructures de Bus, qui va enumerar què s'està fent i què es farà per aconseguir un estalvi energètic, ambiental i econòmic que situa a TMB com a operador de transport públic pioner en polítiques de medi.
Es tracta de projectes innovadors, tant a metro com a bus, alguns ja en marxa i que suposen un estalvi econòmic estimat de 20 milions d'euros l'any en consum i 7 milions d'euros en terme fix de potència.
Va tancar la jornada el director de material mòbil de metro, Josep Calvo, que va parlar dels nous trens de les sèries 7000 i 8000 que s'han incorporat en els mesos vinents a la xarxa de metro.
En el següent enllaç hem recopilat un resum de les 3 jornades del congrés:
👥Ahir es va tancar l'edició #TMWC22 @_TomorrowMob. En el següent enllaç et deixem el resum de totes les presentacions que vam fer a l'estand de #TMB durant les tres jornades del congrés #TMBsostenible #TMBInnova https://t.co/LwND1KbMC3
— TMB (@TMB_Barcelona) November 18, 2022