Header Top menu
L’ATM aprova la renovació de 42 trens del metro amb una inversió de 555 milions d'euros
S'accelera la substitució dels combois de les sèries 3000 i 4000, els més antics de la flota de TMB, que constitueixen la base del servei de les línies 1 i 3.
El Consell d’Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha acordat iniciar la renovació de 42 trens del metro amb un cost estimat de 555 milions d’euros, per motiu d’obsolescència i per accelerar l'eliminació de materials amb contingut d’amiant al material mòbil, tot i que, per la seva localització, no suposa cap risc ni per als usuaris ni per al personal.
És TMB qui encarregarà les unitats, de cinc cotxes cadascuna, i formalitzarà els acords de finançament. L’import de la inversió serà assumit per l’ATM a través de les aportacions de les administracions consorciades els pròxims 20 anys.
Els 42 nous trens substituiran els 18 de la sèrie 3000 i els 24 de la sèrie 4000, de característiques i antiguitat molt semblants. Els trens 3000 es van posar en circulació a la línia 3 entre el 1986 i el 1988, mentre que els 4000 van entrar en servei a la línia 1 entre el 1987 i el 1990. Tenen per tant uns 30 anys i són els més veterans del metro de Barcelona. Com és habitual amb el material ferroviari, cap a la meitat de la seva vida útil van ser reformats per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior.