Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. L’ATM aprova la renovació de 42 trens del metro amb una inversió de 555 milions d'euros
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.12.2018
Redacció

L’ATM aprova la renovació de 42 trens del metro amb una inversió de 555 milions d'euros

Imatge
Metro de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)
Metro de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Metro de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)
Metro de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)

S'accelera la substitució dels combois de les sèries 3000 i 4000, els més antics de la flota de TMB, que constitueixen la base del servei de les línies 1 i 3.

El Consell d’Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha acordat iniciar la renovació de 42 trens del metro amb un cost estimat de 555 milions d’euros, per motiu d’obsolescència i per accelerar l'eliminació de materials amb contingut d’amiant al material mòbil, tot i que, per la seva localització, no suposa cap risc ni per als usuaris ni per al personal.

És TMB qui encarregarà les unitats, de cinc cotxes cadascuna, i formalitzarà els acords de finançament. L’import de la inversió serà assumit per l’ATM a través de les aportacions de les administracions consorciades els pròxims 20 anys.

Els 42 nous trens substituiran els 18 de la sèrie 3000 i els 24 de la sèrie 4000, de característiques i antiguitat molt semblants. Els trens 3000 es van posar en circulació a la línia 3 entre el 1986 i el 1988, mentre que els 4000 van entrar en servei a la línia 1 entre el 1987 i el 1990. Tenen per tant uns 30 anys i són els més veterans del metro de Barcelona. Com és habitual amb el material ferroviari, cap a la meitat de la seva vida útil van ser reformats per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior.

Darrera modificació
14.12.2018
Tema
Empresa
  • InfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsATMTMBServeiMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquireix els primers vehicles de manteniment 100% elèctrics per a la xarxa de Metro

Empresa
Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa

Últimes notícies

Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Post Malone a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
TMB reforçarà el servei amb motiu dels actes de la Diada de l'11 de setembre

TMB reforça el transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre a Barcelona

Transport
Presentació de la campanya. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB posa en marxa una iniciativa per prevenir els suïcidis a les estacions de la xarxa de metro

Transport
Imatge
Imatge AMBici / Foto: TMB

L’AMBici tindrà un abonament gratuït de 3 dies

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons