Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. L’àrea de Besiers, Al Sud de França, Estrena 33 Autobusos de Gas Natural
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
17.07.2019
Redacció

L’àrea de Besiers, al sud de França, estrena 33 autobusos de gas natural

Imatge
Nous autobusos de GNV per a Besiers / Foto: Agglo Béziers Méditerranée
Nous autobusos de GNV per a Besiers / Foto: Agglo Béziers Méditerranée
< >Nous autobusos de GNV per a Besiers / Foto: Agglo Béziers Méditerranée
Nous autobusos de GNV per a Besiers / Foto: Agglo Béziers Méditerranée

La xarxa de transport de la ciutat occitana fa el primer pas de la transició cap a energies netes de la mà dels nous operadors, Vectalia i TMB.

Aquest mes de juliol han entrat en servei els primers 33 autobusos de gas natural vehicular (GNV) a la xarxa de transport de l'àrea de Besiers, la capital del departament francès de l'Hérault, a Occitània. Es tracta d'una de les novetats incloses en el contracte de deu anys que el 2018 va atorgar la gestió del sistema a Vectalia en associació amb TMB.

Agafant com a exemple l'experiència de més de 15 anys de Barcelona, la Comunitat de Béziers Mediterranée ha apostat pel gas natural com a primer pas d'una transició cap a les energies netes. Amb el gas natural s'aconsegueix reduir les emissions dels gasos més nocius per a la salut, a més de rebaixar el nivell sonor dels propulsors i augmentar el confort.

Els 33 nous vehicles són de mida estàndard i del model Lion's City de MAN. Se'ls subministra el carburant a la nova estació de càrrega de GNV construïda a les instal·lacions de Vectalia Béziers Méditerranée. Els propers anys es completarà la substitució de la resta de cotxes dièsel per cotxes de gas.

El 7 de gener, la ciutat occitana ja va començar a experimentar les novetats en el transport públic implantades pels nous concessionaris. Va entrar en vigor la marca Beemob, una nova imatge, basada en els colors blau i verd, un sistema tarifari i un esquema de línies més fàcil d'entendre i jerarquitzat segons la demanda que ha de servir cadascuna.

Imatge
Inauguració de l'estació de càrrega de GNV, l'1 de juliol / Foto: Agglo Béziers Méditerranée

Inauguració de l'estació de càrrega de GNV, l'1 de juliol / Foto: Agglo Béziers Méditerranée

Darrera modificació
17.07.2019
Tema
Empresa
  • ConceptesNegoci exteriorInstitucionsAltresAltres operadorsTMBAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Entra en servei la reestructuració de la xarxa d’autobusos de Besiers

Contingut relacionat

Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Foto de grup de l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La campanya “Senyal d’ajuda” arriba a la xarxa de metro i bus de TMB

Empresa
Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa
Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la seva ponència inaugural al COMET 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona, seu de la trobada de COMET, la comunitat internacional de metros

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport
Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons