Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Les empreses de transport públic presenten un decàleg per revisar la mobilitat urbana
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.06.2017
Redacció

Les empreses de transport públic presenten un decàleg per revisar la mobilitat urbana

Imatge
Autobús de l'EMT de València / Foto: EMT
Autobús de l'EMT de València / Foto: EMT
< >Autobús de l'EMT de València / Foto: EMT
Autobús de l'EMT de València / Foto: EMT

Restringir més la circulació de vehicles privats i posar en marxa una Llei de Finançament estatal són algunes de les principals propostes presentades per ATUC per aconseguir una mobilitat urbana "eficient i sostenible" a Espanya.

Restringir l'espai destinat a la circulació de vehicles privats i impulsar una Llei de Finançament estatal són algunes de les principals propostes proposades ahir per l'Associació d'Empreses Gestores dels Transports Urbans Col·lectius (ATUC), que representa més d'un centenar de companyies com TMB, Metro de Madrid i moltes altres.

Aquestes mesures estan incloses en el decàleg estratègic presentat per ATUC  junt amb el Pla de Transport Públic amb la idea de traslladar-lo pròximament a les administracions, amb l’objectiu d’aconseguir unes ciutats més habitables i amb més qualitat de vida.

Els problemes generats a les ciutats espanyoles i la seva pròpia evolució urbana estan conduint els seus actuals dirigents a "replantejar la mobilitat”, amb mesures com la promoció del transport no contaminant o la reducció intel·ligent de l'espai destinat a vehicles privats, que actualment és d'un 90%", tot i que només el 20% de la població es desplaça en vehicle propi, segons va exposar el secretari general de l'ATUC, Jesús Herrero.

 Aquest especialista va recordar a més que "Espanya és l'únic país d'Europa sense una llei estatal de finançament del transport públic", una norma segons la seva opinió "necessària" per garantir a llarg termini la sostenibilitat del sector, que en l'actualitat només té cobert la meitat del seu cost amb recursos públics.

Rebaixa de l’IVA al 4%

Un altre punt d'interès és l'aplicació d'un IVA superreduït del 4% en el transport públic, en lloc del 10% amb què tributa en aquest moment, demanda exposada en l’últim congrés d’ATUC, celebrat a Palma.

En el punt delicat de la conveniència o no de fer gratuït el transport públic, si més no en determinades situacions de contaminació extrema, ATUC s’hi mostra contrària perquè "transmet la idea que es regalaria el transport al que porta el problema", al mateix temps que "castigaria els que han apostat des de sempre pels mitjans de transport sostenibles" via abonament mensual.

Per això, ATUC planteja una sortida intermèdia: els usuaris que fan un ús extraordinari del transport públic haurien de pagar un import proporcionalment al que abonen els viatgers habituals, mitjançant un títol específic anomenat "bitllet gris”. Una fórmula semblant a la T-episodi ambiental creada per l’ATM, que es ven quan es declara episodi ambiental de contaminació i val per a dos viatges integrats.

Més informació al comunicat d’ATUC.

.@atucsemueve ha presentado su nuevo Plan de #TransportePúblico en el que propone medidas para mejorar la red.https://t.co/OGs9LdAD6F

— elempresario.com (@elempresariocom) 13 de juny de 2017
Darrera modificació
15.06.2017
Tema
Empresa
  • ConceptesEconomiaMobilitatPlanificacióInstitucionsAltresTMBAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El congrés d’ATUC subratlla el vincle entre transport públic i qualitat urbana

  • Miguel Ruiz (ATUC): "Un bon transport públic genera competitivitat"

  • El transport públic reclama una rebaixa de l'IVA com a bé de primera necessitat

Contingut relacionat

Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa
Imatge
Visita de portes obertes als simuladors del metro.

300 persones visiten els simuladors de TMB per "conduir" el metro per un dia

Empresa
Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa
A la dreta de la imatge, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, rep el distintiu Queer Destinations Committed que entrega el CEO de Queer Destinations, Edgar Weggelaar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El telefèric de Montjuïc rep el distintiu ‘Queer Destinations Committed’

Empresa

Últimes notícies

Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport
Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons