Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Els comitès tècnics i la 28a conferència d’Alamys es reuneixen a Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.06.2023
Rosa Avis

Els comitès tècnics i la 28a conferència d’Alamys es reuneixen a Barcelona

Imatge
Santiago Torres durant la seva ponència / Foto:TMB
Santiago Torres durant la seva ponència / Foto:TMB
< >Santiago Torres durant la seva ponència / Foto:TMB

Del 6 al 9 de juny, i integrant-se en part al Global Public Transport Summit de la UITP, els metros de l’àmbit llatinoamericà han posat en comú experiències en automatització, sostenibilitat, persones i manteniment, entre d’altres aspectes

Amb les presentacions La cultura com a dinamitzador del transport públic, a càrrec de Santiago Torres, director de l’Àrea de Comunicació i Relacions Institucionals de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Flexibilitat i automatització: Una combinació d’èxit, oferta per Antonio Pérez, director d’Operacions de Línia de Metro, i Model de formació de TMB i noves metodologies, impartida per Judit García, directora de recursos humans, finalitza avui a Barcelona la 28a Conferència Internacional i Reunió de Comitès Tècnics de l'Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneosn (Alamys). La trobada, sota el lema genèric La mobilitat pública nou enfocament del servei a la ciutadania, va començar el passat dimarts 6 de juny, incorporant-se i unint forces per un millor programa integrat al Global Public Transport Summit de la Unió Internacional del Transport Públic (UITP), i finalitza avui divendres, 9 de juny.

Cal recordar que, com ja es va indicar en nota de premsa ahir, el passat dimecres 7 de juny es va executar el traspàs de la secretària general cap a l’actual directora d’Administració i Finances, Lola Bravo, que passa a assumir aquest càrrec fins al juny del 2029 en substitució de Sebastián Court, de Metro de Santiago. Sense deixar de banda Alamys, destacar que TMB també està representada pel seu conseller delegat, Gerardo Lertxundi, que forma part del comitè de direcció com a Vocal primer.

La delegació de TMB, una de les amfitriones d’aquesta 28a conferència d’Alamys juntament amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), ha participat en les visites i en els treballs de la conferència aportant diverses ponències. A més de les indicades a la jornada de tancament d’avui, cal esmentar d’altres al llarg dels diversos dies, com ara TMB, operador global de mobilitat, a càrrec de Gerardo Lertxundi, conseller delegat de TMB; MaaS TMB, oferta per Joaquim Balsera, director de l’Àrea de Màrqueting i Negoci Corporatiu i de Mobilitat de TMB; Noves iniciatives al Metro de Barcelona per al monitoreig d’actius, a càrrec de Jordi Micas, director de Seguretat Ferroviària i Estratègia Tecnològica de Metro de Barcelona; Campanyes de sensibilització de zones reservades per a persones amb mobilitat reduïda, impartida per Verónica Estévez, responsable de Màrqueting a Clients de TMB; Millora del servei de metro mitjançant l’aplicació de noves tecnologies, per Jonathan Medina, responsable de Planificació i Estratègia d’Operacions de Metro de Barcelona; El finançament del transport públic, exposada per Lluís Rams Riera, director de Control de Gestió de Pressupostos i Auditoria Interna; i Com abordar la transició a la transformació digital: data driven metro, a càrrec de Marc Calzada Balcells, tècnic responsable de Projectes, Digitalització i Innovació.

TMB és membre actiu d'Alamys i dels diferents comitès i òrgans. Alamys es va crear l'any 1986 a Caracas, Veneçuela,  amb l'objectiu de facilitar l'intercanvi d'experiències i tecnologies entre els països de Llatinoamèrica i de la península Ibèrica pel que fa al transport urbà ferroviari. Avui compta amb més de 80 socis (operadors en l'àmbit dels ferrocarrils metropolitans) presents en 18 països.

Darrera modificació
13.06.2023
Tema
Empresa
  • Altres temesTransportConceptesParticipacióRelacions institucionalsInstitucionsAltres operadorsATMFGCTMBServeiMetroAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquireix els primers vehicles de manteniment 100% elèctrics per a la xarxa de Metro

Empresa
Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa
Imatge
Visita de portes obertes als simuladors del metro.

300 persones visiten els simuladors de TMB per "conduir" el metro per un dia

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotos: Tots els detalls de les obres d'aquest estiu a l'L4.

Transport
Gallery
Cartell de les Festes de Gràcia 2025 / Il·lustradora: Manuela Serrat

Transport públic per a les Festes de Gràcia 2025

Transport
Media Name: 001-incidancia-metro_1.jpg

Les obres de millora d’accessibilitat afectaran l’estació de Clot de l’L2 en direcció Paral·lel de l’11 al 17 d’agost

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Blackpink a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons