Header Top menu
Comença la renovació de catorze escales mecàniques en nou estacions de metro
Les obres, de durada mitjana, serviran per substituir els actuals equips electromecànics que ja han arribat al final de la seva vida útil després de gairebé 35 anys en servei.
La xarxa de metro ha començat a executar la renovació de 14 escales mecàniques en diferents estacions de les línies 1 i 2. Es tracta de les escales interiors d’andana a vestíbul d’Hospital de Bellvitge, Bellvitge, Avinguda Carrilet, Baró de Viver i Trinitat Vella de la línia 1, i de les estacions de Pep Ventura, Verneda, Gorg i Sant Roc de la línia 2.
Aquesta renovació s’ha començat a executar per l’estació de Bellvitge, on s’està treballant de forma simultània en les dues escales mecàniques oposades de les voravies d’aquesta estació, mantenint sempre una andana amb una escala mecànica en servei. Els treballs consisteixen en el desballestament i retirada de l'escala existent i la col·locació i muntatge d'una nova escala, adequant la instal·lació elèctrica, el telecomandament i el sistema de detecció d’incendis de l’equip.
Així, i de manera esglaonada, s’aniran renovant les altres vuit estacions durant el 2022 i el 2023, de manera que es mantinguin sempre les andanes i els vestíbuls operatius. Mentre durin les obres els usuaris continuaran podent entrar i sortir mitjançant l’escala mecànica de l’extrem oposat, les escales de pedra o els ascensors.
2,8 milions d’euros per renovar l’equipament
Les obres de millora, en les quals TMB invertirà 2,8 milions d’euros, estan destinades a renovar escales ja envellides i que s'han de substituir completament, ja que han arribat al final de la seva vida útil després de gairebé 35 anys de servei. Amb la substitució d’aquest lot de 14 escales finalitza la renovació del model més antic d’escales que existia a la xarxa. Els nous models d’escala milloren significativament la disponibilitat, la fiabilitat i l'eficiència.
Els adjudicataris del contracte són l’empresa fabricant d’escales TK Elevator i Ayesa, empresa que s’ha encarregat de la direcció d’obres del projecte.
Més renovacions
D'altra banda, aquest any Metro ja ha fet treballs de modernització o renovació parcial d'un altre grup de 6 escales mecàniques que superaven els 20 anys, per millorar-ne les prestacions i allargar-ne la vida útil sense necessitat de substituir-les totalment. En la intervenció, de menys durada, se'ls canvien tots els elements mòbils, el grup motor i el quadre de maniobra, i se'n reparen o rehabiliten l'estructura i les baranes. Les escales que s’han modernitzat es troben a les estacions de la línia 2 de Sagrada Família, Tetuan i Sant Martí, i a l’estació d’Urquinaona a la línia 4.
Finalment, i continuant amb el pla de millora de renovació de l’equipament electromecànic del metro, s’està redactant el projecte constructiu per a la renovació total de les 15 escales del parc que no permeten el telecomandament remot i que tenen més de 30 anys d’antiguitat (5 escales a Fondo L1, 2 escales a Fontana L3, 2 escales a Lesseps L3, 2 escales a Trinitat Vella L1 i 4 escales a Ciutadella L4). Aquesta renovació s’executarà a partir de l’any 2022 en endavant.