Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. TMB torna a reptar als estudiants d’FP durant el 24 hores d’innovació Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
20.03.2024
Redacció

TMB torna a reptar als estudiants d’FP durant el 24 hores d’innovació Barcelona

Imatge
Cartell 24H d'Innovació Barcelona
Cartell 24H d'Innovació Barcelona
< >Cartell 24H d'Innovació Barcelona

L’entitat plantejarà un repte enfocat a l’optimització de les condicions tèrmiques a les andanes del metro durant els mesos de més calor per millorar l’experiència de l’usuari

Transports Metropolitans de Barcelona tornarà a ser una de les 24 empreses que participin el pròxim 21 i 22 de març en el 24 hores d’innovació CaixaBank Dualiza que se celebrarà en el Disseny Hub Barcelona. En aquest esdeveniment, organitzat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, es convoca a estudiants d'FP a donar resposta a reptes de primer nivell plantejats per empreses implantades a Catalunya, com és el cas de TMB. 

Les diferents propostes, en moltes ocasions, acaben per implementar-se de mode real en les mateixes empreses participants, resultant una solució eficaç a l’enfocament de la problemàtica inicial. Un exemple destacat és l'acció que es va dur a terme en el passadís subterrani de connexió del metro de Barcelona amb Passeig de Gràcia, on els estudiants van proposar instal·lar una fotografia gegant que englobés totes les imatges dels edificis del passeig, convertint així el recorregut llarg i monòton en una experiència visual més agradable. 

Menys calor a les andanes

El repte que plantejarà en aquesta edició el departament d’Innovació de TMB, gira al voltant de les condicions tèrmiques a les andanes del metro durant els mesos de més calor. Actualment, les línies convencionals de metro no disposen de portes que separin l’andana de la via i això provoca que no es puguin climatitzar aquests espais, donat que l’aire calent provinent dels túnels i desplaçat pel tren cada cop que arriba a l’estació, es barreja amb l’aire de l’andana. 

La solució presentada pels participants haurà de ser sostenible i tenir en compte la seguretat de les persones treballadores i usuàries de la infraestructura. A més s’han de complir amb els estàndards de salut pública i evitar que la solució pugui fomentar la propagació i multiplicació de microorganismes en les andanes i zones transitades. La solució escollida al repte podria passar a formar part d’una prova pilot immediata, amb la idea que arribi a temps per l’estiu. 

Cinc edicions

Aquesta serà la cinquena edició d'un esdeveniment pel qual, des dels seus inicis, han passat ja més de quatre mil persones. Durant aquest any, són 24 empreses i més de 70 centres educatius de tota Catalunya, de la Comunitat Valenciana i fins i tot un d'Holanda els que n'han tancat la participació.

Tots els estudiants, que podran relatar la seva experiència en xarxes sota el hashtag #24InnovaBCN, es dividiran en dues modalitats: una opció presencial i una en Xarxa. A la participació presencial, que es realitzarà en el Disseny Hub Barcelona, es formaran 24 equips multidisciplinaris que treballaran durant 24 hores amb més de 350 estudiants acompanyats d'uns 30 professors designats per a dinamitzar les tasques. L'altra opció, denominada School Hub, permetrà convertir els mateixos centres educatius en una gran xarxa de centres d'innovació que treballaran des de les seves pròpies instal·lacions els mateixos reptes plantejats, però a distància. Aquesta opció facilitarà la creació de més de cent equips entre els quals es distribuiran uns 750 estudiants, secundats per 200 docents.

Darrera modificació
21.03.2024
Tema
Cultura i Oci
  • Altres temesSocietatInstitucionsAjuntamentTMBServeiMetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
La mostra 'La petita història del metro' es pot veure a l'Espai Mercè Sala / Foto: TMB

"La petita història del metro" torna a exhibir-se a l'Espai Mercè Sala

Cultura i Oci
Imatge
Vista general de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025 / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Així ha estat la trobada anual d'autobusos clàssics a Barcelona

Cultura i Oci
Gallery
Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci

Últimes notícies

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons