Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. Passeig nocturn en el tren històric del 1924, en record del Transversal
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.05.2016
Redacció

Passeig nocturn en el tren històric del 1924, en record del Transversal

Imatge
Viatgers a bord del tren M1-M6-M8 a l'estació de Sagrada Família / Foto: Pep Herrero
Viatgers a bord del tren M1-M6-M8 a l'estació de Sagrada Família / Foto: Pep Herrero
< >Viatgers a bord del tren M1-M6-M8 a l'estació de Sagrada Família / Foto: Pep Herrero
Viatgers a bord del tren M1-M6-M8 a l'estació de Sagrada Família / Foto: Pep Herrero

La Fundació TMB i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han fet reviure durant una nit l’experiència d’un viatge al passat amb el primer tren del Gran Metro.

Un any més el primer comboi de metro, del 1924, ha estat l'estrella d'un passeig pel temps, organitzat per la Fundació TMB i TMB. Aquesta passada matinada el tren M1-M6-M8 ha recorregut el tram entre l'estació de Sagrada Família i la de La Pau, de la línia 2, transportant més de 300 nostàlgics que no s'han volgut perdre aquesta jornada que ja és una tradició de cada primavera.

En el trajecte d'anada, el tren ha fet una parada sorpresa a l'estació de Bac de Roda, moment que els viatgers han aprofitat per retratar tots els detalls d'aquesta joia del patrimoni del transport públic. També a La Pau hi ha hagut temps per apreciar els detalls del venerable comboi i retratar-se amb els viatgers vestits d'època, integrants del col·lectiu Anacrònics, abans d'invertir la marxa i tornar a contravia cap a Sagrada Família.

Reconeixement al Metro Transversal 

Enguany el viatge del tren històric retia un homenatge al Metro Transversal amb motiu del seu 90è aniversari, ja que el primer tram d’aquesta línia, entre la Bordeta i Catalunya, es va inaugurar el 10 de juny del 1926.

És per això que abans d'iniciar el trajecte  els assistents han tingut l’oportunitat de conèixer els principals trets d'aquell projecte, que va començar com a simple ferrocarril d'enllaç entre les Glòries i Sants, i va convertir-se després en la columna vertebral del transport urbà més massiu de Barcelona. Ho ha explicat Alfred Puig, historiador ferroviari, en el vestíbul de Sagrada Família, envoltat de diverses fotografies del procés constructiu i de la inauguració del Transversal. L'Associació d'Amics del Metro de Barcelona, Andana Central, han comentat les imatges i han explicat anècdotes del seu context històric.

Imatge
Alfred Puig en la seva explicació sobre el Metro Transversal / Foto: Pep Herrero

Els participants a la sortida, a l'estació de La Pau / Foto: Pep Herrero

 

Fulllet de la sortida del tren històric del 1924, en record del Transversal de TMB_Barcelona
Darrera modificació
26.07.2016
Tema
Cultura i Oci
  • Conceptes#metrotransversalCulturalHistòricInstitucionsFundacióTMBLlocsLa PauSagrada FamíliaServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Moment de la visita institucional a l'exposició 'Maria Canals, un Concurs amb ànima' a l'Espai Mercè Sala / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Exposició commemorativa al metro dedicada al Concurs Internacional de piano Maria Canals

Cultura i Oci

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons