Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. El Concurs Maria Canals porta un any més la seva simfonia al metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.03.2024
Marta Espinosa

El Concurs Maria Canals porta un any més la seva simfonia al metro

Imatge
El piano del concurs Maria Canals a l'estació de Diagonal durant l'edició del 2023 / Foto: Pep Herrero (TMB)
El piano del concurs Maria Canals a l'estació de Diagonal durant l'edició del 2023 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >El piano del concurs Maria Canals a l'estació de Diagonal durant l'edició del 2023 / Foto: Pep Herrero (TMB)

El vestíbul de l’estació de Diagonal acull un any més el piano de mitja cua del veterà certamen. Des d'avui i fins al 21 de març l’instrument està disponible per a qui el vulgui tocar, a més cada tarda s’han programat petits concerts i recitals per acostar la música als usuaris del suburbà.  

La 69a edició del Concurs Internacional de Música Maria Canals, que se celebra del 9 al 21 de març, retorna la tradició de connectar la música amb el transport públic, amb la instal·lació d’un piano de mitja cua al vestíbul de l’estació de metro de Diagonal de la L5 (accessos Rambla Catalunya o Rosselló / FGC).

Com en edicions anteriors, al costat del piano de mitja cua, cada tarda hi ha programats petits concerts de piano i veu d’una hora de durada que oferiran corals i estudiants d’escoles de música locals que amenitzaran els viatges dels usuaris del metro. En total, s’han programat una quinzena de recitals que tindran lloc al suburbà per celebrar el concurs i la passió d’aquesta ciutat i del metro per la música. 

Entre les actuacions que acollirà el metro, fem una tria i en destaquem set, com el recital del Conservatori de Badalona (dissabte 9 de març,11 h), l’audició d’Estudi Musical 143 (dimecres 13 de març, 18 h), l’actuació de Cor Roig Korai (dijous 14 de març, 20 h), la interpretació del Cor Gospel Optometrist (divendres 15 de març, 19 h), la cantada del Cor Coral·lí (dimarts 19 de març, 19 h) i les dues actuacions dels alumnes del Conservatori Superior del Liceu (dilluns 18 i dimarts 19 de març a les 16 h). Aquí podeu consultar la programació de totes les actuacions que es faran a l'espai del piano de Diagonal.

Aquest és un del centenar de pianos de cua que el concurs instal·la en diversos espais públics de la ciutat i els posa a disposició de qui els vulgui tocar, en el marc del programa ‘El Maria Canals porta cua’, la iniciativa més exitosa de l’OFF Concurs del certamen que pretén acostar la música a tothom.

Aquesta activitat forma part de TMB Cultura, el projecte cultural de la Fundació TMB que estableix vincles entre ciutadans i associacions culturals de Barcelona i l’àrea metropolitana per aproximar la cultura a la ciutadania i enriquir l’experiència del viatge en transport públic.

Darrera modificació
09.03.2024
Tema
Cultura i Oci
  • ConceptesComunicacióCulturalParticipacióUsuarisInfraestructuraEstacióInstitucionsAltresTMBLlocsDiagonalServeiMetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El Concurs Maria Canals torna a celebrar la música al metro

Contingut relacionat

Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci
Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci
Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci

Últimes notícies

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons