Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. La segona línia més transitada del metro de París s’automatitza totalment
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.02.2024
Redacció

La segona línia més transitada del metro de París s’automatitza totalment

Imatge
La línia 4 del metro de París abans de la reconversió. /Foto: De Cramos - Fotografía propia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17071956
La línia 4 del metro de París abans de la reconversió. /Foto: De Cramos - Fotografía propia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17071956
< >La línia 4 del metro de París abans de la reconversió. /Foto: De Cramos - Fotografía propia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17071956

La línia 4 adquireix el grau més alt d’autonomia possible després d’un període en el qual els trens operats per conductors circulaven al costat dels trens automàtics

El Metro de París suma un nou traçat automàtic a la seva infraestructura després de la reconversió completa que ha experimentat la línia 4. Aquesta recorre la ciutat de nord a sud, des de la Porte de Clignancourt, fins a Bagneux-Lucie -Aubrac, mitjançant 29 estacions que s’estenen al llarg de 14 quilòmetres. També és la segona línia més transitada de la ciutat amb 700.000 passatgers diaris i l'única que té intercanviadors amb totes les altres línies de metro i el servei de trens. 

Aquest volum d’usuaris va provocar que els treballs per la conversió de la línia s’haguessin de portar a terme de la manera menys invasiva possible, minimitzant els talls de servei i trobant en la convivència dels sistemes de conducció una solució ideal. Així, es va iniciar un període de proves experimental que va dur aquesta línia a un sistema d’operació mixta durant el servei, contemplant la circulació de trens amb personal de conducció i de trens totalment automàtics. El projecte va començar les proves el 2022 i ja al setembre d’aquell mateix any es van posar en servei 4 trens autònoms. El maig del 2023 el servei dels caps de setmana a la línia 4 es van automatitzar completament i al desembre del mateix 2023 va finalitzar la coexistència dels sistemes per deixar pas a una automatització completa.

Un projecte de 480 milions 

Per dur endavant el projecte, l’autoritat del transport de París va licitar una sèrie de contractacions que es van resoldre amb un pressupost de 480 milions d’euros. Aquesta xifra va incloure la modernització de les estacions amb la instal·lació de portes a totes les andanes, i el subministrament dels nous equips de comunicació a les vies i als 52 trens de les 3 sèries (MP89CA, MP05 I MP14CA) que hi circulen.  

[Automatisation #ligne4] Depuis janvier 2024, l'automatisation de la #ligne4 est terminée ! La #RATP est fière d'être l'un des deux seuls opérateurs au monde à posséder la double capacité d'exploitant mainteneur et de maître d'ouvrage. ⤵️#RATP pour @IDFmobilites pic.twitter.com/w22ZfFNybQ

— RATP Group (@RATPgroup) February 9, 2024

 

La conversió ha estat liderada per la companyia Siemens Mobility que s’ha encarregat de l’optimització del traçat subministrant els sistemes de comunicació i senyalització per modernitzar la xarxa al sistema CBTC (Control de trens basat en la comunicació). Aquest sistema  de senyalització permet que els trens operin sense conductor i és el sistema en què també es basen els combois de TMB que circulen per les línies automàtiques del metro de Barcelona.

El nou sistema automàtic preveu millorar la freqüència passant dels 105 segons en hora punta que tenia la línia en format convencional, als 85 que preveu l’actual sistema automàtic. 

Darrera modificació
14.02.2024
Tema
En xarxa
  • Altres temesEmpresaConceptesInnovacióInstitucionsAltres operadorsAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
El 18è Concurs de Relats Curts de TMB es va celebrar el passat 9 d'abril a la biblioteca Jaume Fuster de Barcelona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Celebrem Sant Jordi amb els autors de les millors històries del 18è Concurs de Relats Curts de TMB

En xarxa
Imatge
Detall del nou mapa del metro de Nova York / Mapa: MTA New York

El metro de Nova York renova el mapa de la seva xarxa després de 45 anys

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons