Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. Repàs de més de 130 anys d'història dels trens del metro de Londres
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.07.2021
Redacció

Repàs de més de 130 anys d'història dels trens del metro de Londres

Imatge
El primer tren de metro per al City & South London Railway del 1891, un dels dos subministrats per Siemens Brothers / Foto: Brian Hardy Collection
El primer tren de metro per al City & South London Railway del 1891, un dels dos subministrats per Siemens Brothers / Foto: Brian Hardy Collection
< >El primer tren de metro per al City & South London Railway del 1891, un dels dos subministrats per Siemens Brothers / Foto: Brian Hardy Collection
El primer tren de metro per al City & South London Railway del 1891, un dels dos subministrats per Siemens Brothers / Foto: Brian Hardy Collection

Piccadilly Line trains: a journey from 1891 to 2025. Been in most!https://t.co/ve1FkTOXaT pic.twitter.com/8WIoIQxwbW

— Michael Moseley (@mike_moseley) July 2, 2021
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Tot i que el metro de Londres s'inaugura el 1863, la primera línia subterrània i electrificada va ser la City & South del 1891. Als inicis els trens eren remolcats per locomotores elèctriques. Aleshores, els túnels eren fins i tot més petits que els actuals, d'uns 4 metres de diàmetre. El metro londinenc s’ha expandit després molt significativament i avui dia necessita més de 540 trens per donar servei als seus ciutadans. La xarxa es caracteritza per tenir túnels estrets, en forma de tub (d'aquí el nom popular de Tube), que els porten a una cerca constant per fer un millor ús d'un espai tan limitat.

L'interessant article que compartim fa un repàs de gairebé 135 anys d'història dels trens del metro de Londres: són molts anys, però en realitat només hi ha hagut quatre generacions de combois. Els primers trens, propulsats per locomotores, es van construir entre finals del segle XIX i principis del XX. Més tard, es van fabricar automotors amb equips elèctrics darrere de les cabines dels conductors i així van ser fins a mitjans dels anys 30.

El 1935, la London Passenger Transport Board va construir prototips de combois amb tot l’equipament sota el tren, deixant així més espai per als passatgers. Aquesta configuració es va construir en sis, set i vuit formacions de vehicles durant més de 70 anys. Està previst que els nous combois arribin el 2025, tindran 260 seients i espai per a 808 persones dretes. 

Imatge
L'exterior del nou model de tren 'Inspiro London' / Foto: Siemens Mobility

L'exterior del nou model de tren Inspiro London / Foto: Siemens Mobility

Darrera modificació
22.07.2021
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Un àlbum de les fotografies més artístiques de les estacions del metro de Londres

Contingut relacionat

Imatge
L'Israel Arribas, conductor de bus de TMB, en un moment de l'entrevista amb TVE després de la neteja del fons marí / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

L'acció solidària dels voluntaris submarinistes de TMB, a l'informatiu de TVE Catalunya

En xarxa
Third-party content
Imatge
Vista àrea de Bajra Sandhi  a Denpassar Foto: HZIMAGE (Free Commons use)

El govern d’Indonèsia projecta el primer sistema de metro per a la província de Bali

En xarxa
Imatge
El primer monorail aeri de la Xina. /Foto: Howchou (free use CC)

Entra en funcionament a Wuhan el primer monoraïl aeri de la Xina

En xarxa
Imatge
Nou sistema de metro lleuger a Lagos (Nigèria)./Foto: LAMATA

La ciutat de Lagos posa en marxa el segon sistema de metro lleuger de Nigèria

En xarxa

Últimes notícies

Imatge
Una vintena de representants del projecte JIVE 2 s'han reunit a Barcelona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB acull l'assemblea general del projecte JIVE de descarbonització del transport públic a Europa

Empresa
Gallery
Imatge
Dia contra les violències masclistes 2023

TMB reafirma el seu compromís contra la violència masclista

Empresa
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 28 de novembre (Barça – Porto)

Transport
Imatge de l'anterior edició de la cursa / Foto: Web Jean Bouin.Mundo Deportivo

Línies d’autobusos afectades per l’edició 100 de la cursa Allianz Jean Bouin

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons