Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En Xarxa
  3. Repàs de Més de 130 Anys D'història Dels Trens del Metro de Londres
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.07.2021
Redacció

Repàs de més de 130 anys d'història dels trens del metro de Londres

Imatge
El primer tren de metro per al City & South London Railway del 1891, un dels dos subministrats per Siemens Brothers / Foto: Brian Hardy Collection
El primer tren de metro per al City & South London Railway del 1891, un dels dos subministrats per Siemens Brothers / Foto: Brian Hardy Collection
< >El primer tren de metro per al City & South London Railway del 1891, un dels dos subministrats per Siemens Brothers / Foto: Brian Hardy Collection
El primer tren de metro per al City & South London Railway del 1891, un dels dos subministrats per Siemens Brothers / Foto: Brian Hardy Collection

Piccadilly Line trains: a journey from 1891 to 2025. Been in most!https://t.co/ve1FkTOXaT pic.twitter.com/8WIoIQxwbW

— Michael Moseley (@mike_moseley) July 2, 2021
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Tot i que el metro de Londres s'inaugura el 1863, la primera línia subterrània i electrificada va ser la City & South del 1891. Als inicis els trens eren remolcats per locomotores elèctriques. Aleshores, els túnels eren fins i tot més petits que els actuals, d'uns 4 metres de diàmetre. El metro londinenc s’ha expandit després molt significativament i avui dia necessita més de 540 trens per donar servei als seus ciutadans. La xarxa es caracteritza per tenir túnels estrets, en forma de tub (d'aquí el nom popular de Tube), que els porten a una cerca constant per fer un millor ús d'un espai tan limitat.

L'interessant article que compartim fa un repàs de gairebé 135 anys d'història dels trens del metro de Londres: són molts anys, però en realitat només hi ha hagut quatre generacions de combois. Els primers trens, propulsats per locomotores, es van construir entre finals del segle XIX i principis del XX. Més tard, es van fabricar automotors amb equips elèctrics darrere de les cabines dels conductors i així van ser fins a mitjans dels anys 30.

El 1935, la London Passenger Transport Board va construir prototips de combois amb tot l’equipament sota el tren, deixant així més espai per als passatgers. Aquesta configuració es va construir en sis, set i vuit formacions de vehicles durant més de 70 anys. Està previst que els nous combois arribin el 2025, tindran 260 seients i espai per a 808 persones dretes. 

Imatge
L'exterior del nou model de tren 'Inspiro London' / Foto: Siemens Mobility

L'exterior del nou model de tren Inspiro London / Foto: Siemens Mobility

Darrera modificació
22.07.2021
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Un àlbum de les fotografies més artístiques de les estacions del metro de Londres

Contingut relacionat

Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Imatge
TMB present a l'assamblea general d'ALAMYS celebrada a Lima. /Foto: TMB

TMB present a l'assemblea general d'ALAMYS a Lima

En xarxa
Gallery
Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport
Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons