Header Top menu
Publicitat integral d'alt impacte: un autobús que alerta del perill que corren certes espècies
Este autobús muestra animales en peligro de extinción que desaparecen al abrirse sus puertas >>> https://t.co/aVDRu2bU8v pic.twitter.com/0BCGWWtwxk
— La Criatura Creativa (@lacriaturacreat) September 17, 2020
La publicitat té com a objectiu mostrar realitats i possibilitats: objectes a comprar, hàbits que cal canviar, mitjans per aconseguir desitjos... Però si s'utilitzen amb enginy les portes d’un autobús (com en el cas que ens ocupa) una campanya pot, alternativament, mostrar i ocultar els seus protagonistes.
Com recull el web Cultura Inquieta, aquesta iniciativa de l’ONG conservacionista WWF a Dinamarca, desenvolupada per l'agència creativa Pong, va consistir a vinilar un bus estratègicament: un orangutan, un goril·la i un tigre desapareixien de la vista en obrir-se les portes per deixar pujar o baixar viatgers. Màxima visibilitat i efectivitat.
El missatge era ben contundent ("Cada vegada que aquest autobús s'atura, un animal en perill d'extinció desapareix") i se sustentava en xifres que estimen que les poblacions de vertebrats (com mamífers, aus, rèptils, amfibis i peixos) s’han reduït en un 68% del 1970 fins al 2016.
En l’autobús d’aquesta campanya, la conscienciació ambiental també pujava a bord.
- LlocsDe tot arreuAnys2022