Autor
Redacció

Publicitat integral d'alt impacte: un autobús que alerta del perill que corren certes espècies

La publicitat té com a objectiu mostrar realitats i possibilitats: objectes a comprar, hàbits que cal canviar, mitjans per aconseguir desitjos... Però si s'utilitzen amb enginy les portes d’un autobús (com en el cas que ens ocupa) una campanya pot, alternativament, mostrar i ocultar els seus protagonistes.

Com recull el web Cultura Inquieta, aquesta iniciativa de l’ONG conservacionista WWF a Dinamarca, desenvolupada per l'agència creativa Pong, va consistir a vinilar un bus estratègicament: un orangutan, un goril·la i un tigre desapareixien de la vista en obrir-se les portes per deixar pujar o baixar viatgers. Màxima visibilitat i efectivitat.

El missatge era ben contundent ("Cada vegada que aquest autobús s'atura, un animal en perill d'extinció desapareix") i se sustentava en xifres que estimen que les poblacions de vertebrats (com mamífers, aus, rèptils, amfibis i peixos) s’han reduït en un 68% del 1970 fins al 2016.

En l’autobús d’aquesta campanya, la conscienciació ambiental també pujava a bord.

Darrera modificació
dijous, gener 20, 2022 - 08:52
Tema

Source URL: https://noticies.tmb.cat/xarxa/publicitat-integral-dalt-impacte-autobus-que-alerta-perill-que-corren-certes-especies