Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En Xarxa
  3. Parcs, Hotels, Espais Artístics... La Nova Vida de Les Instal·lacions Ferroviàries
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.06.2020
Redacció

Parcs, hotels, espais artístics... la nova vida de les instal·lacions ferroviàries

Imatge
L'estació de metro Foc destaca pel seu disseny i per la capacitat d'acollir exposicions / Foto: Arxiu TMB
L'estació de metro Foc destaca pel seu disseny i per la capacitat d'acollir exposicions / Foto: Arxiu TMB
< >L'estació de metro Foc destaca pel seu disseny i per la capacitat d'acollir exposicions / Foto: Arxiu TMB
L'estació de metro Foc destaca pel seu disseny i per la capacitat d'acollir exposicions / Foto: Arxiu TMB

El rediseño de las ciudades y la eficiencia energética han convertido antiguas #estaciones de #tren #hoteles,  Recorremos algunos de los espacios más originales y sostenibles del mundo.

➝ https://t.co/I243b7NNzU pic.twitter.com/8HCevmqMh6

— Lifestyle Magazine (@MGZLifestyle) June 19, 2020
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

La progressiva conscienciació sobre la necessitat d'impulsar la sostenibilitat està portant a reaprofitar i rehabilitar edificis. Així passa també amb antigues instal·lacions ferroviàries, que amb un redisseny i un canvi d'usos reneixen per viure una segona vida, o per esdevenir espais multifuncionals.

Un article a la revista Lifestyle de l'empresa Porcelanosa en mostra alguns exemples. Des del futur hotel de luxe a l'antiga estació de Canfranc, a Osca, fins als horts urbans que proliferen en estacions de tren de Tòquio, a partir de la iniciativa Soradofarm.

La notícia també esmenta l'estació de Foc, a la L10 Sud del metro de Barcelona. Foc compta amb un espai per realitzar exposicions o activitats culturals. A més, l'equipament en si mateix val una visita, ja que és obra de l'estudi de l'arquitecte japonès Toyo Ito, i destaca per les imatges que, sobre les parets, recreen el passat de la Fira, quan se la coneixia com a Fira de Mostres. El revestiment de ceràmica és de la firma Porcelanosa, igual que el de l'estació Fira, de la L9 Sud.

 

Darrera modificació
23.06.2020
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Presentació de la nova compra de material del metro de Nova York /Foto: Marc A. Hermann / MTA

L’Autoritat del Transport de Nova York prepara la comanda de material mòbil més gran de la seva historia

En xarxa
Imatge
Els dos vehicles del Barcelona Bus Turístic que van paticipar a la rua. /FOTO: M.A. Salgado (TMB)

Els conductors del Bus Turístic posen la veu a Cat Ràdio durant la rua de campions

En xarxa
Third-party content
Imatge
Roque López al volant del bus / Foto: cedida

El testimoni de Roque López, conductor de bus, a les edicions digitals de La Vanguardia i RAC1

En xarxa
Third-party content
Imatge
Love Cam durant la Diada de Sant Jordi. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

La Love Cam de TMB i el punt de llibre T-estimo protagonitzen la Diada de Sant Jordi al transport públic

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS

Joaquim Balsera, nou secretari general de la ‘Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS)’

Empresa
Imatge
El CEO de TMB al 31è Comités Técnicos de ALAMYS

TMB presenta l'estudi sobre el retorn econòmic, social i mediambiental de la seva activitat al fòrum d'ALAMYS

Empresa
Imatge
Accés Pelai-Ronda de l’estació d’Universitat, 1940. Fotografia de Puig Farran. Font: Arxiu Fundació TMB

El centenari del Metro Transversal en imatges

Història
Gallery
Imatge
Logotip del Metro Transversal / Arxiu TMB

El Transversal, un metro centenari

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons