Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. L'evolució dels cotxes del metro de Nova York a través de la història, en imatges
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
20.11.2017
Redacció

L'evolució dels cotxes del metro de Nova York a través de la història, en imatges

Imatge
Tren elevat sobre carruatges i tramvies l'any 1895 /  Imatge: web Curbed
Tren elevat sobre carruatges i tramvies l'any 1895 / Imatge: web Curbed
< >Tren elevat sobre carruatges i tramvies l'any 1895 / Imatge: web Curbed
Tren elevat sobre carruatges i tramvies l'any 1895 / Imatge: web Curbed

NYC subway cars throughout history: from steam-powered engines to open-gangway design https://t.co/uoEA8fRWwI pic.twitter.com/yh4udOWQk6

— Curbed NY (@CurbedNY) 20 de setembre de 2017
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Com han evolucionat els trens del metro de Nova York al llarg de la història?

Aquest article de Curbed, web de societat i cultura, explica l'evolució dels cotxes del metro amb fotografies des dels seus inicis, quan les locomotores de vapor arrossegaven vagons de fusta, fins a les infografies dels tecnològics combois que haurien de circular el 2023.

Però el metro de Nova York no ha estat un de sol tal com el coneixem avui, gestionat per l'Autoritat Metropolitana del Transport (MTA), sinó que va sorgir de la fusió de tres línies diferents...

Curiosament, el  precursor del metro a la ciutat dels gratacels, a finals del segle XIX, no el trobaves entre els carruatges o els tramvies que recorrien la ciutat. No transitava a nivell de terra. S'havia d'alçar la vista cap amunt per trobar les locomotores de vapor que solcaven l'espai aeri de la ciutat. A una alçada d'entre dos i tres pisos es movien aquests trens urbans elevats.

No va ser fins a principis del segle XX que es va obrir la primera línia subterrània. Els primers cotxes obligaven el maquinista, quan arribava el comboi a l'estació, a abandonar el seu lloc de conducció per anar a cadascun dels vagons per obrir i tancar les portes perquè els viatgers poguessin baixar i pujar.

L'article fa referències a l'evolució, no només dels cotxes, sinó també dels seients, les finestres, les portes, la il·luminació, el color exterior o els  intents fins a trobar un sistema d'aire condicionat adient.

Les infografies dels models que miren al futur posen el punt i seguit a aquesta evolució del material mòbil del metro de Nova York, encara que, si ens hi fixem, algunes de les característiques resulten familiars als usuaris del metro de Barcelona...

Darrera modificació
20.11.2017
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Una col·lecció d'imatges mostra com era viatjar al metro de Nova York el 1904

  • Una exploració ràpida del metro de Nova York

  • 12 secrets del metro de Nova York que necessites saber

Contingut relacionat

Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert dels Guns N’ Roses a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Erreway al Palau Sant Jordi

Transport
Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB reforçarà les línies de bus V29 i D20 durant l’estiu al tram de les platges

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons