Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. Inaugurada a la ciutat de Lima la primera línia subterrània de metro del Perú
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.01.2024
Redacció

Inaugurada a la ciutat de Lima la primera línia subterrània de metro del Perú

Imatge
Model del nou tren HITACHI de la línia 2 del metro de Lima. /Foto: Metrolima2.com
Model del nou tren HITACHI de la línia 2 del metro de Lima. /Foto: Metrolima2.com
< >Model del nou tren HITACHI de la línia 2 del metro de Lima. /Foto: Metrolima2.com

La fase inicial de la línia 2 del suburbà de la capital va entrar en funcionament el passat mes de desembre amb un primer tram de 5 quilòmetres 

El metro de Lima ha estrenat la segona línia de metro de la ciutat amb la principal novetat de tractar-se d’un traçat totalment soterrat. Fins ara, els habitants de Lima ja comptaven amb una línia única de metro que circulava íntegrament en superfície i que cobria un trajecte de més de 34 quilòmetres i 26 estacions.

El nou traçat cobreix un trajecte de 5 quilòmetres i recorre 5 estacions, en la que es la primera fase d’una línia que oferirà un servei més segur i sostenible a la seva ciutadania. Un cop finalitzat tot el projecte, el nou traçat subterrani passarà a tenir fins a 27 estacions i a cobrir un trajecte de 27 quilòmetres. 

Menys temps, més eficiència

A l’igual que altres ciutats, Lima no és aliena als problemes de trànsit i els trajectes aparentment curts en superfície, suposen un mal de cap diari per als seus ciutadans. Si la línia 1 ja va aconseguir en el seu moment reduir els temps de desplaçament, la línia 2 promet esdevenir tota una evolució en aquest sentit. El primer traçat de 5 quilòmetres ja ha aconseguit rebaixar els temps de desplaçament entre les estacions d’origen i final, i recorre en 7 minuts un desplaçament que en transport de superfície es feia en 35 minuts. Pel que fa a la totalitat del projecte, aquest preveu recórrer les 27 estacions en 45 minuts, per un trajecte que actualment representa un dispendi de 2 hores i mitja.

Cal destacar que en tractar-se d’una zona amb una alta càrrega d’activitat sísmica, la nova línia subterrània s’ha dissenyat d’acord amb les condicions geològiques de la ciutat i està preparada per resistir sismes de fins a magnitud 9 a l’escala de Richter. 

Trens de signatura italiana

Els trens per la nova línia 2 han estat subministrats per Hitachi Rail Itàlia i estan composats per 6 cotxes. Tenen una longitud de 108 metres i una amplada de 2,85, i poden transportar fins a 166 viatgers asseguts i 1.105 dempeus. La velocitat màxima es de 90 Km/h. Les unitats estan connectades entre si i venen equipats amb càmeres de videovigilància, sistemes d’informació a l’usuari i climatització. També venen equipats amb les darreres mesures de seguretat en el que fa referència als incendis, així com ubicacions accessibles per persones amb mobilitat reduïda. 

Pel moment, els trens disposen de personal de conducció tot i que la línia es vol automatitzar en un futur. Es per això que les andanes ja compten amb un sistema que disposa de portes automàtiques i que permet aturar el tren de manera sincronitzada amb l’obertura de les mateixes, evitant en tot moment que les persones usuàries tinguin accés a la zona de vies.  

Darrera modificació
23.01.2024
Tema
En xarxa
  • InstitucionsAltres operadorsAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert dels Guns N’ Roses a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Erreway al Palau Sant Jordi

Transport
Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB reforçarà les línies de bus V29 i D20 durant l’estiu al tram de les platges

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons