Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. El ferrocarril penjant més antic del món compleix discretament els 120 anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.06.2021
Redacció

El ferrocarril penjant més antic del món compleix discretament els 120 anys

Imatge
El de Dresden està considerat el ferrocarril de muntanya més antic del món / Foto: @DVB AG, operador de transport públic de Dresden
El de Dresden està considerat el ferrocarril de muntanya més antic del món / Foto: @DVB AG, operador de transport públic de Dresden
< >El de Dresden està considerat el ferrocarril de muntanya més antic del món / Foto: @DVB AG, operador de transport públic de Dresden
El de Dresden està considerat el ferrocarril de muntanya més antic del món / Foto: @DVB AG, operador de transport públic de Dresden

120 years in service: #Dresden’s historic suspension railway (Schwebebahn) in Loschwitz - still going strong @DVBAG. No celebrations were allowed due to the pandemic. Details about the interesting history and operation here:https://t.co/5eRRkmyVNI#publictransport @funimag

— UrbanTransportMagazine (@transport_urban) May 10, 2021
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

El coronavirus ha deslluït el 120è aniversari de l'històric ferrocarril en suspensió de Dresden, a Alemanya. Per precaució, s'ha decidit no realitzar celebracions. El Schwebebahn, que transporta tant residents com turistes entre els districtes de Loschwitz i Oberloschwitz, va fer el primer viatge el 6 de maig del 1901.

L'origen d'aquest transport es troba en una fàbrica de sucre a Colònia, a finals del XIX. L'enginyer i propietari d'aquesta indústria volia que el model que estava utilitzant a la fàbrica servís d'inspiració per a rèpliques aptes per al transport de passatgers.

Finalment, a principis del segle XX, es van construir a Alemanya els ferrocarrils en suspensió de Wuppertal i Dresden. Mentre el primer fa un recorregut més llarg i en zona plana, el segon salva una zona accidentada (supera un desnivell de 84 metres) movent-se gràcies a un cable d'acer de 390 metres de llarg i 38 mil·límetres de gruix.

Avui dia, i malgrat les restriccions del coronavirus, l'històric transport continua donant servei, disposat a complir noves fites.

Darrera modificació
11.06.2021
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El monorail més antic del món torna a circular a la ciutat alemanya de Wuppertal

Contingut relacionat

Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons