Header Top menu
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, entrevistat per la revista 'Viajeros'
No te pierdas la entrevista a Xavier Flores, CEO de @TMB_Barcelona , en el último número de la revista Viajeroshttps://t.co/bzh74wQV1H pic.twitter.com/AKGpEXUogm
— Revista Viajeros (@_Viajeros_) February 27, 2025
Xavier Flores, conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) fa balanç del seu primer any al capdavant de l'empresa pública operadora dels serveis d'autobusos i metro a Barcelona i la seva àrea metropolitana a l'entrevista de la revista Viajeros, una de les publicacions més importants del sector del transport de persones a Espanya.
Flores destaca a l'inici de la conversa l'any de rècords de validacions "mai TMB havia portat tants viatgers" i també explica que ha invertit part d'aquest temps en "conèixer en profunditat l'empresa, i especialment les persones treballadores que fan possible que metro i busos funcionin correctament, tot garantint el dret a la mobilitat dels ciutadans". El CEO valora el que representa estar al capdavant d'una entitat com TMB, una experiència positiva i enriquidora: "el meu compromís i l'entrega és total, però em sento amb moltes ganes de seguir fent que l'empresa evolucioni, que sigui més TMB encara".
Bona part de l'entrevista es dedica al sector bus, concretament a la descarbonització de la flota: "actualment el 25% de la flota de TMB és zero emissions. Tenim 196 busos elèctrics i 46 d'hidrogen, ara mateix ja no adquirim cap vehicle contaminant". També es parla de la hidrogenera de la Zona Franca, la primera pública a Espanya, l'experiència amb els autobusos d'hidrogen i el biometà i l'electrificació de les cotxeres. En aquest sentit, fa esment de l'interessant projecte pioner i sostenible que consisteix a fer arribar l'energia verda que contracta metro per carregar els vehicles elèctrics, aprofitant les hores valls de circulació de trens per carregar els autobusos.
Entre els reptes futurs, el conseller delegat aposta per la innovació, la millora constant del servei, la sostenibilitat, l'ampliació de la xarxa, la renovació del material mòbil per donar resposta a l'increment de la demanda i arribar al 100% d'accessibilitat universal.
Finalment, també fa un apunt sobre la celebració del Centenari de Metro i les activitats previstes durant tot el 2025 per commemorar l'efemèride.
Podeu llegir l'entrevista completa en aquest enllaç.