Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, entrevistat per la revista 'Viajeros'
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.03.2025
Marta Espinosa

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, entrevistat per la revista 'Viajeros'

Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)
< >Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

No te pierdas la entrevista a Xavier Flores, CEO de @TMB_Barcelona , en el último número de la revista Viajeroshttps://t.co/bzh74wQV1H pic.twitter.com/AKGpEXUogm

— Revista Viajeros (@_Viajeros_) February 27, 2025

Vist a la xarxa
L'entrevista al conseller delegat de TMB, Xavier Flores, a la Revista Viajeros

Xavier Flores, conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) fa balanç del seu primer any al capdavant de l'empresa pública operadora dels serveis d'autobusos i metro a Barcelona i la seva àrea metropolitana a l'entrevista de la revista Viajeros, una de les publicacions més importants del sector del transport de persones a Espanya.

Flores destaca a l'inici de la conversa l'any de rècords de validacions "mai TMB havia portat tants viatgers" i també explica que ha invertit part d'aquest temps en "conèixer en profunditat l'empresa, i especialment les persones treballadores que fan possible que metro i busos funcionin correctament, tot garantint el dret a la mobilitat dels ciutadans". El CEO valora el que representa estar al capdavant d'una entitat com TMB, una experiència positiva i enriquidora: "el meu compromís i l'entrega és total, però em sento amb moltes ganes de seguir fent que l'empresa evolucioni, que sigui més TMB encara". 

Bona part de l'entrevista es dedica al sector bus, concretament a la descarbonització de la flota: "actualment el 25% de la flota de TMB és zero emissions. Tenim 196 busos elèctrics i 46 d'hidrogen, ara mateix ja no adquirim cap vehicle contaminant". També es parla de la hidrogenera de la Zona Franca, la primera pública a Espanya, l'experiència amb els autobusos d'hidrogen i el biometà i l'electrificació de les cotxeres. En aquest sentit, fa esment de l'interessant projecte pioner i sostenible que consisteix a fer arribar l'energia verda que contracta metro per carregar els vehicles elèctrics, aprofitant les hores valls de circulació de trens per carregar els autobusos.  

Entre els reptes futurs, el conseller delegat aposta per la innovació, la millora constant del servei, la sostenibilitat, l'ampliació de la xarxa, la renovació del material mòbil per donar resposta a l'increment de la demanda i arribar al 100% d'accessibilitat universal. 

Finalment, també fa un apunt sobre la celebració del Centenari de Metro i les activitats previstes durant tot el 2025 per commemorar l'efemèride. 

Podeu llegir l'entrevista completa en aquest enllaç.

Darrera modificació
04.03.2025
Tema
En xarxa
  • Altres temesEmpresaConceptesDadesMobilitatOrganització empresaServeiInstitucionsTMBAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
El 18è Concurs de Relats Curts de TMB es va celebrar el passat 9 d'abril a la biblioteca Jaume Fuster de Barcelona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Celebrem Sant Jordi amb els autors de les millors històries del 18è Concurs de Relats Curts de TMB

En xarxa

Últimes notícies

El bus turístic amb els jugadors del Barça cap a la plaça de les Drassanes / Foto: Twitter Canal Barça

Recomanacions de transport públic per a la celebració del títol de Lliga del Barça

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de maig (Barça – Vila-real)

Transport
Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons