Redacció

Com es fabriquen els trens per al metro de Lima a Santa Perpètua de Mogoda

Metro de Barcelona és una de les empreses encarregades de supervisar l'ampliació de la línia 1 del metro de Lima i Callao, conegut com el Tren Eléctrico.

L'objectiu és duplicar l'actual capacitat de la línia 1, la primera que s'ha posat en funcionament de les sis previstes. Té uns 35 quilòmetres de longitud  i dona servei a una àrea urbana en què resideixen prop de 10 milions de persones. La freqüència de pas actual dels trens és de 6 minuts. Amb l'ampliació s'espera que passarà a ser de tres minuts i podrà transportar mig milió de passatgers diaris, un augment del 56% més de la capacitat actual.

Els trens són models evolucionats de la sèrie 9000, molt semblants als de les línies 2 i 9/10 de Barcelona. Van començar a lliurar-se el darrer trimestre de l'any passat per completar la flota de la línia 1, amb 20 trens addicionals i 39 cotxes.

Un equip de Latina TV s'ha traslladat a la fàbrica d'Alstom de Santa Perpètua de Mogoda, on s'estan construint els trens per al metro de Lima. Allà han elaborat la part del reportatge que testimonia, amb entrevistes incloses, alguns dels moments de la construcció, assemblatge i proves d'aquests trens.

Darrera modificació: 
13.03.2018
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies