Header Top menu
Així va ser la construcció del metro de Madrid un segle enrere
TENEMOS NOVEDADES !!
— Escenas Urbanas (@Escenas_Urbanas) April 15, 2021
Tras varios meses de trabajo puedo presentar la 2° parte de la colección sobre historia del Metro de Madrid.
En esta ocasión seguimos nuestro camino hacia el sureste para llegar a Atocha (1921) y Vallecas (1923). pic.twitter.com/51VARQZjZ0
El recent centenari de Metro de Madrid (es va inaugurar el 17 d'octubre del 1919) ha suposat que apareguin llibres i altres continguts que el celebren des de diferents mirades. És el cas de 100 años de la línea Norte-Sur: De la Puerta del Sol al Puente de Vallecas (Origen y desarrollo del Metro de Madrid), d'Antonio Martínez Moreno, que s'ha publicat a l'abril.
La monografia s'ocupa de la construcció de les línies del suburbà madrileny Sol-Atocha i Atocha-Vallecas, incloent abundant material gràfic per comprendre l'evolució dels treballs i la seva influència en el futur de Madrid.
El llibre recorda com les primeres obres (retratades en un llibre anterior per l'autor) van tenir continuïtat mitjançant l'allargament de la línia fins a l'estació d'Atocha, una prolongació que va culminar tot just fa cent anys. Des d'allà, es va continuar fins a Vallecas, una important zona obrera de la capital madrilenya.
Antonio Martínez també tracta qüestions que interessaran als aficionats al ferrocarril, com l'evolució del material mòbil. Així mateix, posa el focus en qüestions arquitectòniques i de disseny de les estacions i d'altres edificis auxiliars.
- LlocsDe tot arreuAnys2021