Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. Els 25 anys del metro de Bilbao que podrien haver estat gairebé 100
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.11.2020
Redacció

Els 25 anys del metro de Bilbao que podrien haver estat gairebé 100

Imatge
Dissenys del que podria haver estat el Metro de Bilbao planificat el 1920 / Imatge: Publicat a Treneando
Dissenys del que podria haver estat el Metro de Bilbao planificat el 1920 / Imatge: Publicat a Treneando
< >Dissenys del que podria haver estat el Metro de Bilbao planificat el 1920 / Imatge: Publicat a Treneando
Dissenys del que podria haver estat el Metro de Bilbao planificat el 1920 / Imatge: Publicat a Treneando

Vist a la xarxa
Veure el contingut original

L'11 de novembre del 2020, Metro de Bilbao celebra els seus 25 primers anys en servei, un bon motiu per felicitar-lo. El que no tothom sap és que va existir una iniciativa (que es va veure truncada a la dècada dels 20 del segle passat) que hauria portat aquest suburbà a estar a prop de celebrar el centenari, com el de Barcelona.

El projecte l'encapçalava un enginyer, José Eugenio Ribera, bon coneixedor d'altres ferrocarrils metropolitans primerencs. També comptava amb la col·laboració d'un conegut arquitecte, Manuel María Smith. I segurament el més important, diners: el Banco Español de Crédito s'havia compromès a finançar-lo.

El metro de Bilbao hauria tingut 6 quilòmetres de longitud i dues línies connectades en els extrems. El pla era molt complet, i incloïa elements com un gran pont per permetre que els trens poguessin creuar la ria. Malauradament, el 1926, un any després d'haver obtingut el vistiplau del Ministeri de Foment per construir la línia 1, el Banco Español de Crédito va abandonar el projecte, en considerar que els canvis introduïts el feien econòmicament inviable.

Haurien de passar gairebé 70 anys més perquè el metro arribés a la capital biscaïna. I perquè avui estiguem celebrant el seu primer quart de segle de vida. Per molts anys!

Darrera modificació
11.11.2020
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Dolça iniciativa de Metro Bilbao amb el Gremi d'Artesans de Pastisseria de Biscaia

  • Metro Bilbao convida els usuaris a felicitar-lo en el seu 25è aniversari

Contingut relacionat

Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons