Autor
Redacció

Els 25 anys del metro de Bilbao que podrien haver estat gairebé 100

L'11 de novembre del 2020, Metro de Bilbao celebra els seus 25 primers anys en servei, un bon motiu per felicitar-lo. El que no tothom sap és que va existir una iniciativa (que es va veure truncada a la dècada dels 20 del segle passat) que hauria portat aquest suburbà a estar a prop de celebrar el centenari, com el de Barcelona.

El projecte l'encapçalava un enginyer, José Eugenio Ribera, bon coneixedor d'altres ferrocarrils metropolitans primerencs. També comptava amb la col·laboració d'un conegut arquitecte, Manuel María Smith. I segurament el més important, diners: el Banco Español de Crédito s'havia compromès a finançar-lo.

El metro de Bilbao hauria tingut 6 quilòmetres de longitud i dues línies connectades en els extrems. El pla era molt complet, i incloïa elements com un gran pont per permetre que els trens poguessin creuar la ria. Malauradament, el 1926, un any després d'haver obtingut el vistiplau del Ministeri de Foment per construir la línia 1, el Banco Español de Crédito va abandonar el projecte, en considerar que els canvis introduïts el feien econòmicament inviable.

Haurien de passar gairebé 70 anys més perquè el metro arribés a la capital biscaïna. I perquè avui estiguem celebrant el seu primer quart de segle de vida. Per molts anys!

Darrera modificació
dimecres, novembre 11, 2020 - 08:01
Tema

Source URL: https://noticies.tmb.cat/xarxa/25-anys-metro-de-bilbao-que-podrien-haver-estat-gairebe-100