Header Top menu
24 hores en les artèries subterrànies de Madrid
Mientras Madrid duerme, la ciudad subterránea sigue funcionando. Nos lo cuenta @ECLaboratorio https://t.co/MARL13MfhF pic.twitter.com/Af6K0NB7Tg
— Metro de Madrid (@metro_madrid) 10 de juliol de 2017
Tocades les 2 de la matinada, quan la ciutat dorm, més de 1.200 treballadors compten amb només 4 hores per fer les tasques de manteniment de trens, vies, catenàries i estacions del metro de Madrid abans que els trens comencin a rodar de nou a les 6 del matí (l'horari és una mica diferent del de Barcelona).
La feina no és de pa sucat amb oli: 2,2 milions de passatgers de mitjana al dia han transitat per les 301 estacions que uneixen els 294 quilòmetres de xarxa. Quant al nombre de trens a mantenir, els que circulen en hora punta són 321.
El reportatge del diari digital elconfidencial, amb un excel·lent disseny i navegació, entretingut, amigable i educatiu, convida a conèixer “els follets de la nit: la feina que ningú veu quan tanca el metro”: recórrer la nit, veure com arrenca el dia a les cotxeres a les 5.30 tot visitant-les, explorar el volum de passatgers per hora amb un gràfic interactiu en 3D, la seguretat, com és l’hora punta amb visita i entrevistes des del centre de comandament, la posada a punt de la maquinària, el dipòsit o la passada virtual pels tallers.
Tot molt ben explicat, amb entrevistes, cuidades fotografies i un material divulgatiu entretingut i fàcil d’entendre: tot un regal per a qui tingui metro a la seva ciutat.
- LlocsDe tot arreuAnys2017