Header Top menu
Les validacions amb la nova T-usual es dupliquen el primer mes de vigència
En l'àmbit de l'ATM el gener s'han fet 21,7 milions de viatges amb el nou abonament mensual que substitueix la T-mes, la T-trimestre i la T-50/30.
L'Autoritat del Transport Metropolità (ATMB) ha informat de les primeres dades de validacions en tot l'àmbit del sistema tarifari integrat després de l'entrada en vigor del nou esquema de títols i preus, l'1 de gener passat. Se'n desprèn que la T-usual, el nou abonament per a 30 dies, ha acumulat un increment d’ús destacat aquest mes de gener, amb un 114% més en comparació amb l'antiga T-mes. Es va fer servir en 21,6 milions de viatges, del total de 67,4 milions en l'àmbit de la regió metropolitana.
La T-jove, per la seva banda, ha augmentat un 15%, fins als 6,7 milions de validacions. Les validacions de la T-casual, contràriament, han caigut un 21% respecte de les de la T-10, fins als 28,8 milions, segons el mateix comunicat de l'ATM.
Les T-50/30 i T-trimestre comprades el 2019 han estat utilitzades en 1,8 milions de viatges. Unes xifres que, previsiblement, s'aniran convertint en validacions de T-usual les properes setmanes. Les dades variaran, amb tota probabilitat, després del període de convivència dels títols nous i antics, que molta gent encara utilitza, fins a la seva caducitat a finals del mes de febrer (la majoria) o març (els trimestrals).
Pel que fa a la venda dels abonaments que han baixat de preu, i com ja vam informar a partir de les dades dels punts de comercialització de TMB del gener, la T-usual i la T-jove s’han disparat un 75%, si es compara amb la suma de T-mes, T-jove, T-50/30 i T-trimestre del 2019. Contràriament, la venda de la T-casual, successora de la T-10 com a títol de referència per als usuaris menys habituals, ha caigut un 26%.