Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.07.2025
Eloi Blanes

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi
< >El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

El model BZL elèctric és el primer vehicle elèctric del fabricant Volvo que es prova a TMB i circularà fins al pròxim 17 de juliol simulant les línies 6, 34 i V25 de la xarxa de bus.  

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha iniciat aquesta setmana les proves del nou model de bus Volvo BZL elèctric. L’autobús fa 11,98 metres de llarg, té una capacitat total de 35 seients (més quatre seients abatibles) i és el primer vehicle elèctric del fabricant Volvo que es prova a TMB. L’objectiu de la prova és simular, fins al 17 de juliol, la circulació per les línies 6, 34 i V25 per comprovar el seu correcte funcionament, la resposta als punts crítics i el consum durant els desplaçaments.  

Durant el temps de prova, els tècnics de l’àrea de bus de TMB s’encarregaran de la simulació per les línies de la xarxa i analitzaran la resposta del vehicle en les línies urbanes i en diverses circumstàncies de circulació per comprovar la vàlua del nou Volvo BZL elèctric. Cal destacar que aquest nou prototip de bus està pensat per desplaçaments urbans, amb pis baix i una autonomia variable d’entre 300 i 350 quilòmetres. A diferència dels busos integrals, la carrosseria d’aquest model és Nelec de Castrosua, un projecte innovador dissenyat per satisfer les necessitats de la mobilitat urbana totalment personalitzable per a xassís elèctrics. Aquesta iniciativa, de l’empresa gallega especialitzada en la fabricació de carrosseries d’autobusos, està disponible en versions de pis baix per al transport urbà com la del model Volvo BZL elèctric. 

Imatge
Treballadors de TMB amb el nou bus / Foto: Edu Pedrocchi

 

Característiques tècniques 

Entre les característiques principals del nou model destaquen les bateries amb una capacitat de 470 kWh i una potència màxima de càrrega CCS de 150 kW. A més d’aquestes connexions, el nou model ofereix flexibilitat de càrrega a màxima potència també per sostre (OppCharge, 300 kW). Pel que fa a la recàrrega en marxa, es produeix en aixecar el peu de l’accelerador i frenar, però prioritza el desplaçament lliure per inèrcia (coasting).  

Imatge
Interior del nou Volvo BZL elèctric / Foto: Edu Pedrocchi

 

Aquest nou model de Volvo pesa 13.500 quilograms i fa 11,98 metres de llarg, 2,55 metres d’ample i una alçada de 3,24 metres. El BZL elèctric compta també amb una potència motora de 200kW amb rampa dual automàtica i manual.  

Respecte a la climatització es diferencia en dues independents. Per una banda, el conductor pot regular la seva pròpia fins a un mínim i, per altra banda, la del passatge que limita a mínim segons la temperatura exterior. A més, el propi vehicle refrigera o escalfa les bateries de forma independent.  

El nou Volvo BZL elèctric està pensat per a la conducció eficient i agradable de les persones usuàries i disposa de diversos sistemes de seguretat. Aquests consisteixen en una massa flotant que separa la tensió de tracció del xassís del vehicle, un circuit específic per a protegir-se dels arcs de tensió (es mesuren resistències contínuament per si hi ha alguna derivació) i un altre sistema de revisió d'alta tensió periòdic que, fins i tot desconnectat, pot veure si hi ha alguna derivació. 

Imatge
El nou Volvo BZL elèctric en circulació per línia urbana. Foto: Edu Pedrocchi.
Darrera modificació
10.07.2025
Tema
Transport
  • ConceptesTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBLlocsCotxeraServeiBusAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB

L’esplanada de davant de la Farinera del Clot acollirà l’exposició dels trens restaurats pel Centenari del metro

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Joaquín Sabina al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l’1 d’octubre (Barça - PSG)

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Dispositiu especial de transport públic per al partit de futbol Barça - Reial Societat d’aquest diumenge

Transport

Últimes notícies

Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa
Imatge
L'Aclo de dos pisos en primer terme i el Chausson, de fons, a l'exhibició de busos clàssics al Parc del Fòrum  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB present a la programació cultural de les Festes de la Mercè 2025

Empresa
Imatge
Metro engalanat per a la inauguració de la línia 2 / Arxiu TMB

30 anys de la posada en marxa de la innovadora línia 2 de metro

Història
Ecobus Irizar a la línia H16 / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i els autobusos de TMB eviten cada dia l’emissió d'1,6 tones de CO2: són les que generarien 1,7 milions de cotxes

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons