Header Top menu
TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo
El model BZL elèctric és el primer vehicle elèctric del fabricant Volvo que es prova a TMB i circularà fins al pròxim 17 de juliol simulant les línies 6, 34 i V25 de la xarxa de bus.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha iniciat aquesta setmana les proves del nou model de bus Volvo BZL elèctric. L’autobús fa 11,98 metres de llarg, té una capacitat total de 35 seients (més quatre seients abatibles) i és el primer vehicle elèctric del fabricant Volvo que es prova a TMB. L’objectiu de la prova és simular, fins al 17 de juliol, la circulació per les línies 6, 34 i V25 per comprovar el seu correcte funcionament, la resposta als punts crítics i el consum durant els desplaçaments.
Durant el temps de prova, els tècnics de l’àrea de bus de TMB s’encarregaran de la simulació per les línies de la xarxa i analitzaran la resposta del vehicle en les línies urbanes i en diverses circumstàncies de circulació per comprovar la vàlua del nou Volvo BZL elèctric. Cal destacar que aquest nou prototip de bus està pensat per desplaçaments urbans, amb pis baix i una autonomia variable d’entre 300 i 350 quilòmetres. A diferència dels busos integrals, la carrosseria d’aquest model és Nelec de Castrosua, un projecte innovador dissenyat per satisfer les necessitats de la mobilitat urbana totalment personalitzable per a xassís elèctrics. Aquesta iniciativa, de l’empresa gallega especialitzada en la fabricació de carrosseries d’autobusos, està disponible en versions de pis baix per al transport urbà com la del model Volvo BZL elèctric.

Característiques tècniques
Entre les característiques principals del nou model destaquen les bateries amb una capacitat de 470 kWh i una potència màxima de càrrega CCS de 150 kW. A més d’aquestes connexions, el nou model ofereix flexibilitat de càrrega a màxima potència també per sostre (OppCharge, 300 kW). Pel que fa a la recàrrega en marxa, es produeix en aixecar el peu de l’accelerador i frenar, però prioritza el desplaçament lliure per inèrcia (coasting).

Aquest nou model de Volvo pesa 13.500 quilograms i fa 11,98 metres de llarg, 2,55 metres d’ample i una alçada de 3,24 metres. El BZL elèctric compta també amb una potència motora de 200kW amb rampa dual automàtica i manual.
Respecte a la climatització es diferencia en dues independents. Per una banda, el conductor pot regular la seva pròpia fins a un mínim i, per altra banda, la del passatge que limita a mínim segons la temperatura exterior. A més, el propi vehicle refrigera o escalfa les bateries de forma independent.
El nou Volvo BZL elèctric està pensat per a la conducció eficient i agradable de les persones usuàries i disposa de diversos sistemes de seguretat. Aquests consisteixen en una massa flotant que separa la tensió de tracció del xassís del vehicle, un circuit específic per a protegir-se dels arcs de tensió (es mesuren resistències contínuament per si hi ha alguna derivació) i un altre sistema de revisió d'alta tensió periòdic que, fins i tot desconnectat, pot veure si hi ha alguna derivació.

- ConceptesTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBLlocsCotxeraServeiBusAnys2025