Header Top menu
TMB inicia les proves d’un nou autobús elèctric de pis baix i 12 metres de llarg
Es tracta d’un vehicle de la marca Volvo amb una potència de bateries de 470 kWh, una de les més grans que TMB ha provat fins ara
Transports Metropolitans de Barcelona inicia les proves de conducció d’un nou autobús elèctric de 12 metres per comprovar-ne el comportament en matèria de maniobrabilitat i autonomia. Es tracta del model 7900 de tercera generació del fabricant Volvo, i que destaca per la potència de les seves bateries (470 kWh), una de les més grans que TMB ha provat fins ara. A més, aquest vehicle serà el primer d’aquestes característiques a TMB que experimentarà la càrrega overnight, durant la nit.
Avenços tècnics
El nou vehicle compta amb un motor elèctric de 200 kW i durant la frenada regenerativa, el motor elèctric actua com a generador recarregant les bateries de tracció. El motor elèctric està refrigerat per aigua i els vehicles tenen la velocitat limitada a 80 km/h. Un dels avenços més significatius el trobem en la capacitat de càrrega de les bateries, ja que aquest vehicle arriba equipat amb una configuració de 5 mòduls de bateries de 94 kWh, el que dona com a resultat una potència de bateries de fins a 470 kWh, una de les més grans amb les que TMB ha treballat fins ara.
L’autobús també equipa les mesures de seguretat més innovadores com el sistema electrònic de control de la frenada amb ABS, ASR i ESP que milloren el comportament direccional del vehicle i asseguren una major estabilitat, contrarestant els lliscaments i optimitzant la distribució de forces de frenada entre les diferents rodes del vehicle.
Millores pel passatge
El vehicle bé equipat amb vidres i portes de doble vidre per assegurar una bona optimització del rendiment del sistema de climatització. El vehicle munta 3 portes de doble fulla i sistemes de notificació de les operacions de portes o les rampes d’accessibilitat.
També compta amb una configuració de 28 seients, 6 dels quals destinats a persones amb mobilitat reduïda, així com respatllers isquiàtics i les darreres innovacions en accessibilitat. Igualment, inclou preses USB a la zona destinada a les cadires de rodes i als seients enfrontats.
Proves en buit
Els tècnics de TMB iniciaran les proves fins al dia 30 per la línia 11 i posteriorment els testos es traslladaran a diferents rutes de les línies horitzontals i verticals per tal de verificar diferents aspectes com la maniobrabilitat en la conducció, autonomia i comportament sobre el mateix terreny.
- Altres temesSocietatConceptesTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilServeiBusAnys2022