Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. TMB finalitza les proves del bus articulat elèctric del fabricant BYD
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.08.2024
Redacció

TMB finalitza les proves del bus articulat elèctric del fabricant BYD

Imatge
El Bus BYD a la muntanya de Montjuic. /Foto: Josep Ramon Tauste (TMB)
El Bus BYD a la muntanya de Montjuic. /Foto: Josep Ramon Tauste (TMB)
< >El Bus BYD a la muntanya de Montjuic. /Foto: Josep Ramon Tauste (TMB)

El model B19 ha circulat pels carrers de Barcelona, El Prat, Hospitalet i Cornellà durant més de 830 quilòmetres i s’ha provat a les línies H12, H16, V21, 46, 67 i 150 durant unes 62 hores de circulació

Tal com es va anunciar el passat 29 de juliol TMB ha provat durant aquests dies l’autobús BYD B19, un model articulat elèctric de càrrega nocturna que incorpora unes bateries amb una capacitat de fins a 563 kW/h. Aquest fet representa una novetat, ja que actualment els articulats més moderns de la flota de TMB que comparteixen les mateixes característiques que l’ara testat,  disposen d’una capacitat màxima de fins a 546 kW/h. 

Un cop finalitzada la seva posada a prova a TMB i després d’una setmana intensa de reptes tècnics i orogràfics per Barcelona i la seva Àrea Metropolitana, els tècnics de l’àrea de bus n’han extret diverses conclusions que han de permetre avaluar-ne una futura incorporació. Cal tenir en compte que les proves s’han realitzat sense passatge i que, per tant, les dades obtingudes variaran en funció de l’operativa real del bus. El vehicle ha rodat durant uns 830 quilòmetres i ha sumat prop de 62 hores de circulació en traçats reals. Les línies H12, H16, V21, 46, 67 i 150 han estat les escollides per aquestes proves. 

Capacitat de regeneració i autonomia

Una de les característiques que més ha destacat del vehicle durant les proves, ha estat l’autonomia de l’autobús, en bona part atribuïda a la seva capacitat regenerativa. A la línia 150, línia que volteja tot el Parc de Montjuïc fins a la plaça d’Espanya, va mostrar en sentit descendent la capacitat de regenerar fins a 230 kW. A la majoria trajectes entre el Castell de Montjuïc i la plaça d’Espanya, el B19 va donar més autonomia al final del recorregut que la que donava al moment inicial, tot i les elevacions positives de nivell que te la línia en aquest sentit, la climatització interior, la il·luminació i el funcionament dels serveis auxiliars de l’autobús. La gestió energètica que fa el B19 permet obtenir dades de treball que permetrien tenir el vehicle a les línies H16 i V21 fins a dos dies circulant amb una sola recàrrega nocturna. 

D’altra banda, el consum també ha estat una característica remarcable. Gràcies a la gestió de la inèrcia de l’autobús, i simulant la línia 46 a l’autovia, a 87 km/h, l’autobús va mostrar com permetia mantenir durant períodes prolongats de temps un manteniment d’aquesta velocitat, que permet un consum “0”. 

Imatge
Nou bus articulat elèctric en proves. /Foto: Josep Ramon Tauste (TMB)

Rècord de temperatura a la ciutat

Un altre factor que ha posat a prova l’autonomia del B19 ha sigut l'onada de calor que va patir Barcelona la setmana del 29 de juliol, amb una temperatura rècord de 39.8°  tal com es va registrar a l’Observatori Fabra.

ByD i TMB

TMB va iniciar la primera prova amb un autobús BYD el desembre de l’any 2012 a les cotxeres d’Horta, bressol dels autobusos BYD a TMB. L’any següent, el 2013, es va incorporar a la flota l’autobús 1106, el primer autobús xinès de l’empresa que va circular principalment a les antigues línies 45 i 92 de la xarxa de bus.

 

*Article elaborat per Josep Ramon Tauste (Tècnic Especialista d’Enginyeria de l'Àrea Tecnologica de Bus)

Darrera modificació
28.08.2024
Tema
Transport
  • ConceptesInnovacióMedi ambientMobilitatInfraestructuraMaterial mòbilAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons