Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. TMB posa a prova un bus articulat elèctric del fabricant ByD
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
29.07.2024
Redacció

TMB posa a prova un bus articulat elèctric del fabricant ByD

Imatge
Nou bus articulat elèctric en proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
Nou bus articulat elèctric en proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
< >Nou bus articulat elèctric en proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

El model eBUS B19 fa 18,75 metres de llarg i fins al 07/08 simularà les seves condicions a les línies H16, V15 i H12

Transports Metropolitans de Barcelona ha iniciat durant aquesta setmana les proves del model d’autobús elèctric articulat del fabricant ByD, B19. La intenció és simular principalment les línies H16, V15 i H12, línies en les quals ja circulen articulats elèctrics. Entre les característiques del vehicle cal esmentar que aquest fa 18,75 metres de llarg i que la seva capacitat màxima pel que fa al transport de persones usuàries és de 140. 

Dues fases

L’autobús estarà de prova des d’avui i fins al pròxim dimecres 7 d’agost. La intenció principal dels tècnics de l’àrea de bus de TMB és que aquest vehicle simuli diferents recorreguts per la ciutat i que ho faci adaptant-se als desplaçaments resseguits per les línies H16, V15 i H12. Si l’operativa ho permet, però,  la intenció és que el nou B19 també simuli trajectes de les línies X1, 46, 67 i 150. L’experiència servirà, doncs, per comprovar el comportament en general d’aquest bus en aquestes línies urbanes i en diverses circumstàncies de circulació.  

Imatge
Nou bus articulat elèctric en proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

Característiques tècniques

El vehicle ve equipat amb bateries amb una capacitat de 563 kWh, i disposa d’uns 470 quilòmetres d’autonomia. Pel que respecta a les mesures, fa 18,75 metres de llarg, 2,55 metres d’ample i 3,30 d’alçada, que arriben fins als 3,48 en la seva versió amb pantògraf. El seu pes de 29,5 tones. 

Respecte a la seguretat, incorpora els sistemes EBS i ASR per la frenada, i disposa dels certificats de seguretat R66 (resistència de l’estructura davant d’un bolc del vehicle), R29 i R93 (impactes frontals) i  R155/156 que fan referència a la ciberseguretat dels elements informàtics del vehicle. El model B19 permet a més diferents configuracions per augmentar les prestacions en aquest sentit. 

Les mesures en accessibilitat també estan contemplades amb rampes d’accés, espais habilitats per persones amb cadira de rodes i altres elements per persones amb discapacitats visuals i/o auditives. Pel que fa a la configuració de les portes, el vehicle incorpora la disposició 2-2-2-2, amb els dos primers accessos a la part capdavantera, i els altres dos per darrere de l’articulació.  

Imatge
Nou bus articulat elèctric en proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

Darrera modificació
29.07.2024
Tema
Transport
  • ConceptesTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Últimes notícies

Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons