Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. TMB posa a prova un bus articulat elèctric del fabricant ByD
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
29.07.2024
Redacció

TMB posa a prova un bus articulat elèctric del fabricant ByD

Imatge
Nou bus articulat elèctric en proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
Nou bus articulat elèctric en proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)
< >Nou bus articulat elèctric en proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

El model eBUS B19 fa 18,75 metres de llarg i fins al 07/08 simularà les seves condicions a les línies H16, V15 i H12

Transports Metropolitans de Barcelona ha iniciat durant aquesta setmana les proves del model d’autobús elèctric articulat del fabricant ByD, B19. La intenció és simular principalment les línies H16, V15 i H12, línies en les quals ja circulen articulats elèctrics. Entre les característiques del vehicle cal esmentar que aquest fa 18,75 metres de llarg i que la seva capacitat màxima pel que fa al transport de persones usuàries és de 140. 

Dues fases

L’autobús estarà de prova des d’avui i fins al pròxim dimecres 7 d’agost. La intenció principal dels tècnics de l’àrea de bus de TMB és que aquest vehicle simuli diferents recorreguts per la ciutat i que ho faci adaptant-se als desplaçaments resseguits per les línies H16, V15 i H12. Si l’operativa ho permet, però,  la intenció és que el nou B19 també simuli trajectes de les línies X1, 46, 67 i 150. L’experiència servirà, doncs, per comprovar el comportament en general d’aquest bus en aquestes línies urbanes i en diverses circumstàncies de circulació.  

Imatge
Nou bus articulat elèctric en proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

Característiques tècniques

El vehicle ve equipat amb bateries amb una capacitat de 563 kWh, i disposa d’uns 470 quilòmetres d’autonomia. Pel que respecta a les mesures, fa 18,75 metres de llarg, 2,55 metres d’ample i 3,30 d’alçada, que arriben fins als 3,48 en la seva versió amb pantògraf. El seu pes de 29,5 tones. 

Respecte a la seguretat, incorpora els sistemes EBS i ASR per la frenada, i disposa dels certificats de seguretat R66 (resistència de l’estructura davant d’un bolc del vehicle), R29 i R93 (impactes frontals) i  R155/156 que fan referència a la ciberseguretat dels elements informàtics del vehicle. El model B19 permet a més diferents configuracions per augmentar les prestacions en aquest sentit. 

Les mesures en accessibilitat també estan contemplades amb rampes d’accés, espais habilitats per persones amb cadira de rodes i altres elements per persones amb discapacitats visuals i/o auditives. Pel que fa a la configuració de les portes, el vehicle incorpora la disposició 2-2-2-2, amb els dos primers accessos a la part capdavantera, i els altres dos per darrere de l’articulació.  

Imatge
Nou bus articulat elèctric en proves. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

Darrera modificació
29.07.2024
Tema
Transport
  • ConceptesTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

TMB reforçarà el servei amb motiu dels actes de la Diada de l'11 de setembre

TMB reforça el transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre a Barcelona

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Post Malone a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Presentació de la campanya. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB posa en marxa una iniciativa per prevenir els suïcidis a les estacions de la xarxa de metro

Transport
Imatge
Imatge AMBici / Foto: TMB

L’AMBici tindrà un abonament gratuït de 3 dies

Transport

Últimes notícies

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons