Header Top menu
TMB posa a prova un bus articulat elèctric del fabricant ByD
El model eBUS B19 fa 18,75 metres de llarg i fins al 07/08 simularà les seves condicions a les línies H16, V15 i H12
Transports Metropolitans de Barcelona ha iniciat durant aquesta setmana les proves del model d’autobús elèctric articulat del fabricant ByD, B19. La intenció és simular principalment les línies H16, V15 i H12, línies en les quals ja circulen articulats elèctrics. Entre les característiques del vehicle cal esmentar que aquest fa 18,75 metres de llarg i que la seva capacitat màxima pel que fa al transport de persones usuàries és de 140.
Dues fases
L’autobús estarà de prova des d’avui i fins al pròxim dimecres 7 d’agost. La intenció principal dels tècnics de l’àrea de bus de TMB és que aquest vehicle simuli diferents recorreguts per la ciutat i que ho faci adaptant-se als desplaçaments resseguits per les línies H16, V15 i H12. Si l’operativa ho permet, però, la intenció és que el nou B19 també simuli trajectes de les línies X1, 46, 67 i 150. L’experiència servirà, doncs, per comprovar el comportament en general d’aquest bus en aquestes línies urbanes i en diverses circumstàncies de circulació.
Característiques tècniques
El vehicle ve equipat amb bateries amb una capacitat de 563 kWh, i disposa d’uns 470 quilòmetres d’autonomia. Pel que respecta a les mesures, fa 18,75 metres de llarg, 2,55 metres d’ample i 3,30 d’alçada, que arriben fins als 3,48 en la seva versió amb pantògraf. El seu pes de 29,5 tones.
Respecte a la seguretat, incorpora els sistemes EBS i ASR per la frenada, i disposa dels certificats de seguretat R66 (resistència de l’estructura davant d’un bolc del vehicle), R29 i R93 (impactes frontals) i R155/156 que fan referència a la ciberseguretat dels elements informàtics del vehicle. El model B19 permet a més diferents configuracions per augmentar les prestacions en aquest sentit.
Les mesures en accessibilitat també estan contemplades amb rampes d’accés, espais habilitats per persones amb cadira de rodes i altres elements per persones amb discapacitats visuals i/o auditives. Pel que fa a la configuració de les portes, el vehicle incorpora la disposició 2-2-2-2, amb els dos primers accessos a la part capdavantera, i els altres dos per darrere de l’articulació.
- ConceptesTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBAnys2024