Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Els títols T-usual, T-casual, T-grup i T-familiar només estaran disponibles a partir del 28 de novembre amb la T-mobilitat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
20.11.2023
Redacció

Els títols T-usual, T-casual, T-grup i T-familiar només estaran disponibles a partir del 28 de novembre amb la T-mobilitat

Imatge
Validació amb la targeta de plàstic de la T-mobilitat / Foto: ATM
Validació amb la targeta de plàstic de la T-mobilitat / Foto: ATM
< >Validació amb la targeta de plàstic de la T-mobilitat / Foto: ATM
Validació amb la targeta de plàstic de la T-mobilitat / Foto: ATM

Es deixaran de vendre bitllets amb banda magnètica tot i que existirà l’opció d’adquirir un nou format de cartó recarregable que no requereix inscripció prèvia

Els títols integrats T-usual, T-casual, T-grup i T-familiar en el seu format magnètic es  deixaran de vendre progressivament a partir del 28 de novembre i només estaran disponibles amb la T-mobilitat. El canvi, que es produirà de manera gradual a les màquines d’autovenda de TMB a partir de la data esmentada, farà que es deixin d’imprimir els bitllets en el seu antic format i que només s’ofereixin amb targetes T-mobilitat, recarregables i amb tecnologia sense contacte. 

Nou format en cartó recarregable

Tot i que la venda dels bitllets en format magnètic quedarà enrere, la T-mobilitat oferirà un nou format basat en un suport de cartó que serà recarregable, que no requerirà inscripció prèvia i que costarà 0,50 € (només en la primera compra, després es pot recarregar tantes vegades com sigui convenient). Aquest nou suport oferirà diferents característiques segons el títol que s’hi carregarà. D’aquesta manera, si s’opta per carregar-hi una T-usual, i en tractar-se d’un títol personal i intransferible, es demanarà el DNI o passaport de la persona usuària en el moment de la compra, el disseny del suport serà específic i no acceptarà la recàrrega de cap altre títol de la gamma de títols integrats. 

Imatge
Nous formats T-mobilitat. /Foto: ATM

Pel que fa a la càrrega de la resta de títols (T-casual, T-grup i T-familiar), el nou format, a més de no requerir cap dada personal per ser expès, admetrà la recàrrega de diferents títols si l’usuari ho desitja per un canvi de necessitats. Això sí, aquest canvi només serà possible quan s’hagi esgotat el títol carregat prèviament. 

Diferents funcionalitats en funció del tipus de targeta

Tant la targeta personalitzada de plàstic com el mòbil actualment disponibles, garanteixen alguns avantatges respecte als formats de cartró que entraran properament, com el de recuperar els viatges en cas de pèrdua o robatori, a més a més de fer altres gestions personals en línia.

Imatge
Quadre de funcionalitats T-mobilitat. /Foto: ATM

Els títols per a famílies monoparentals i nombroses

El canvi esmentat també afectarà els títols integrats T-usual i T- 70/90 per a famílies monoparentals i nombroses, però la data s’estén fins l’1 de gener. Això significa que les famílies que són usuàries habituals d’aquests abonaments hauran de fer el pas al nou sistema, obtenir una targeta T-mobilitat personalitzada i acreditar la seva condició especial. El gran avantatge del sistema T-mobilitat per a les famílies monoparentals i nombroses és que la documentació de família especial només s’ha de presentar una vegada i es pot fer telemàticament. A partir d’aquest moment, la persona usuària pot carregar a la seva T-mobilitat el títol FM/FN que li convingui a través de l’app o de qualsevol màquina d’autovenda de la xarxa de transport.

Actualment, les persones de famílies monoparentals o nombroses han de comprar els títols bonificats en punts d’atenció, taquilles o amb l’atenció del personal d’estació, ja que han de mostrar el carnet de família en cada compra. Amb el nou sistema s’aconsegueix molta més autonomia en aquest sentit. 

Fins al 15 de gener

Pel que fa a les targetes de cartó antigues amb banda magnètica que ja han estat adquirides es podran seguir utilitzant fins que aquestes s’esgotin o fins a la seva caducitat, fixada el pròxim 15 de gener, donat que les màquines de validació encara admetran aquest tipus de bitllets.

Darrera modificació
20.11.2023
Tema
Transport
  • Altres temesSocietatConceptesTicketingInstitucionsTMBAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Línia expres X3. /Foto: TMB

TMB estrenarà una nova línia exprés entre Paral·lel i l’Hospitalet la setmana vinent

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de maig (Barça – Vila-real)

Transport
Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport
Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport

Últimes notícies

Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa
Cronoescalada solidària al metro de Barcelona. /Foto: Pep Herrero (TMB)

La cronoescalada solidària al metro de Barcelona reuneix 300 atletes en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya

Societat
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons