Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La T-usual suposa el 27% de les vendes de bitllets integrats la primera setmana de l’any
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.01.2020
Oriol Pàmies

La T-usual suposa el 27% de les vendes de bitllets integrats la primera setmana de l’any

Imatge
Compra de bitllets en una distribuïdora del metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Compra de bitllets en una distribuïdora del metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Compra de bitllets en una distribuïdora del metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Compra de bitllets en una distribuïdora del metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La demanda de T-jove, que també ha baixat de preu, s'ha duplicat als punts de venda de la xarxa de metro de TMB, mentre que la T-casual es sol·licita un 25% menys que la T-10.

Una setmana després de l’entrada en vigor del el nou esquema tarifari del sistema integrat de transport públic de la regió de Barcelona, que rebaixa els preus per als usuaris habituals i els joves, la nova T-usual ha duplicat la demanda (101%) dels abonaments equiparables en el mateix període de fa un any.

Segons dades provisionals, dels 420.500 abonaments i targetes dispensats a la xarxa de metro de TMB entre l’1 i el 7 de gener, el 27% van ser abonaments personalitzats T-usual, vàlids per a un nombre il·limitat de viatges en 30 dies. La primera setmana del 2019, la T-mes, la T-50/30 i la T-trimestre sumades representaven el 13%.

La T-usual és l’abonament de referència del model tarifari aprovat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el desembre passat, que el configura com una tarifa plana que dona accés a tots els modes de transport durant 30 dies amb un preu de 40 euros per a una zona, un 25% menys del que valia la T-mes el 2019.

La T-jove, un 25% més barata

La T-jove, títol trimestral personalitzat que per a una zona val 80 euros (105 euros el 2019), també s’ha disparat: en set dies se n’han venut dues vegades més (103%) que en les mateixes dates del 2019.

Les targetes per a usuaris menys freqüents del transport públic han estat menys sol·licitades que fa un any: la T-casual, títol unipersonal per a deu viatges, ha reculat un 25% respecte de la T-10, tot i que encara representa el 63% de les unitats adquirides. En aquest cas hi ha una diferència de preu desfavorable, al passar de 10,20 a 11,35 euros la unitat. S’ha de tenir en compte que les T-10 del 2019 continuen sent vàlides fins al 29 de febrer.

L’entrada en vigor del nou model tarifari del transport metropolità ha suscitat una intensa activitat informativa per part de TMB per tots els canals, com a complement de la campanya de difusió que està realitzant l’ATM. Igualment, els canals d’atenció al ciutadà estan fent un esforç important per resoldre dubtes i gestionar les peticions dels usuaris, que s’han incrementat notablement respecte de l’any anterior.

Darrera modificació
13.01.2020
Tema
Transport
  • ConceptesTarifesTicketingInstitucionsATMTMBAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Les vendes de la T-usual dupliquen les dels antics abonaments mensuals en l'inici del 2020

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Bunbury al Palau Sant Jordi

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Post Malone a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
TMB reforçarà el servei amb motiu dels actes de la Diada de l'11 de setembre

TMB reforça el transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre a Barcelona

Transport
Presentació de la campanya. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB posa en marxa una iniciativa per prevenir els suïcidis a les estacions de la xarxa de metro

Transport

Últimes notícies

Imatge
Visita a l'escala de cargol d'Urquinaona. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

El primer cap de setmana de portes obertes al metro es tanca amb una afluència massiva de visitants

Societat
Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons