Oriol Pàmies

La T-usual suposa el 27% de les vendes de bitllets integrats la primera setmana de l’any

La demanda de T-jove, que també ha baixat de preu, s'ha duplicat als punts de venda de la xarxa de metro de TMB, mentre que la T-casual es sol·licita un 25% menys que la T-10.

Una setmana després de l’entrada en vigor del nou esquema tarifari del sistema integrat de transport públic de la regió de Barcelona, que rebaixa els preus per als usuaris habituals i els joves, la nova T-usual ha duplicat la demanda (101%) dels abonaments equiparables en el mateix període de fa un any.

Segons dades provisionals, dels 420.500 abonaments i targetes dispensats a la xarxa de metro de TMB entre l’1 i el 7 de gener, el 27% van ser abonaments personalitzats T-usual, vàlids per a un nombre il·limitat de viatges en 30 dies. La primera setmana del 2019, la T-mes, la T-50/30 i la T-trimestre sumades representaven el 13%.

La T-usual és l’abonament de referència del model tarifari aprovat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el desembre passat, que el configura com una tarifa plana que dona accés a tots els modes de transport durant 30 dies amb un preu de 40 euros per a una zona, un 25% menys del que valia la T-mes el 2019.

La T-jove, un 25% més barata

La T-jove, títol trimestral personalitzat que per a una zona val 80 euros (105 euros el 2019), també s’ha disparat: en set dies se n’han venut dues vegades més (103%) que en les mateixes dates del 2019.

Les targetes per a usuaris menys freqüents del transport públic han estat menys sol·licitades que fa un any: la T-casual, títol unipersonal per a deu viatges, ha reculat un 25% respecte de la T-10, tot i que encara representa el 63% de les unitats adquirides. En aquest cas hi ha una diferència de preu desfavorable, al passar de 10,20 a 11,35 euros la unitat. S’ha de tenir en compte que les T-10 del 2019 continuen sent vàlides fins al 29 de febrer.

L’entrada en vigor del nou model tarifari del transport metropolità ha suscitat una intensa activitat informativa per part de TMB per tots els canals, com a complement de la campanya de difusió que està realitzant l’ATM. Igualment, els canals d’atenció al ciutadà estan fent un esforç important per resoldre dubtes i gestionar les peticions dels usuaris, que s’han incrementat notablement respecte de l’any anterior.

Darrera modificació: 
13.01.2020
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies