Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La retirada dels trens inicia la rehabilitació del Funicular
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.11.2015
Redacció

La retirada dels trens inicia la rehabilitació del Funicular

Imatge
Un dels cotxes del tren número 2 en el moment de ser hissat per una grua de gran tonatge / Pep Herrero
Un dels cotxes del tren número 2 en el moment de ser hissat per una grua de gran tonatge / Pep Herrero
< >Un dels cotxes del tren número 2 en el moment de ser hissat per una grua de gran tonatge / Pep Herrero
Un dels cotxes del tren número 2 en el moment de ser hissat per una grua de gran tonatge / Pep Herrero

Aquesta setmana han començat les feines d'actualització i revisió en profunditat del funicular de Montjuïc, una aturada tècnica que s'allargarà uns quatre mesos, obligada pel fet d'haver superat les 22.500 hores de funcionament.

La posada al dia del funicular de Montjuïc comporta el desmuntatge, inspecció i en molts casos renovació de la infraestructura i el material mòbil d'aquest emblemàtic transport per cable. Això motiva que els trens surtin per primera vegada de la via per sotmetre's a una modernització completa lluny de Barcelona.

La retirada dels trens és una operació complicada i aparatosa que s'està realitzant aquests dies mitjançant una grua i camions de plataforma de transport especial, aprofitant un dels trams de via a cel obert. Un cop extretes, les caixes tenen com a destinació l'empresa Tradinsa, a Lleida, on seran reparades, repintades i revestides de nou interiorment, en un estil semblant al dels trens del metro.

Les parts mòbils dels trens, els bogis, per la seva banda, sortiran cap a Itàlia per sotmetre's a un manteniment intensiu. I les rodes seran tractades i tornejades en un altre taller especialitzat d'Alemanya. Tots els elements tornaran a ser encaixats al final del procés, quan els trens participaran en les proves anteriors a la reobertura del servei, prevista per al març del 2016.

La fita de les 22.500 hores

El que hi ha en curs, sota la batuta del Servei de Manteniment d'Infraestructures de Metro, és bastant diferent de les revisions anuals ordinàries: es tracta d'una renovació profunda de tots els elements del Funicular, necessària després de 23 anys, en els quals ha realitzat 22.500 hores de servei, una fita marcada amb vermell en la normativa del transport per cable.

En el material mòbil se substituirà el sistema hidràulic de frens i el comandament elèctric dels trens, entre d'altres. En el conjunt del sistema, es canviarà integralment el comandament, s'aprofitarà per fer treballs de condicionament de la infraestructura de la instal·lació i se substituirà el cable tractor superior i inferior i també el cable del contrapès.

Durant l'aturada del Funicular, TMB recomana fer servir com a alternativa el servei especial d'autobús, a més de les línies regulars de bus que arriben a la muntanya. 

El funicular de Montjuïc va ser construït per a l'Exposició Internacional del 1929. Després d'una aturada per remodelació, es va reinaugurar amb nous trens i estacions remodelades el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics. L'any 2002 es va integrar a la xarxa de metro i actualment funciona de fet com una extensió del metro, entre l'estació de Paral·lel, de les línies 2 i 3, i l'avinguda Miramar.

Darrera modificació
22.01.2016
Tema
Transport
  • Altres temesTransportConceptesMantenimentInfraestructuraInstal·lacióMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsMontjuïcServeiFunicularAnys2015
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro

La línia 4 de metro recupera dilluns la normalitat al servei després de les obres de millora

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Quevedo al Palau Sant Jordi

Transport
Obres de millora de l'L4. 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Finalitza la primera fase d’obres de millora a l’L4 que permet reobrir el tram entre Verdaguer i Maragall

Transport
Imatge
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotos: Tots els detalls de les obres d'aquest estiu a l'L4

Transport
Gallery

Últimes notícies

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons