Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La retirada dels trens inicia la rehabilitació del Funicular
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.11.2015
Redacció

La retirada dels trens inicia la rehabilitació del Funicular

Imatge
Un dels cotxes del tren número 2 en el moment de ser hissat per una grua de gran tonatge / Pep Herrero
Un dels cotxes del tren número 2 en el moment de ser hissat per una grua de gran tonatge / Pep Herrero
< >Un dels cotxes del tren número 2 en el moment de ser hissat per una grua de gran tonatge / Pep Herrero
Un dels cotxes del tren número 2 en el moment de ser hissat per una grua de gran tonatge / Pep Herrero

Aquesta setmana han començat les feines d'actualització i revisió en profunditat del funicular de Montjuïc, una aturada tècnica que s'allargarà uns quatre mesos, obligada pel fet d'haver superat les 22.500 hores de funcionament.

La posada al dia del funicular de Montjuïc comporta el desmuntatge, inspecció i en molts casos renovació de la infraestructura i el material mòbil d'aquest emblemàtic transport per cable. Això motiva que els trens surtin per primera vegada de la via per sotmetre's a una modernització completa lluny de Barcelona.

La retirada dels trens és una operació complicada i aparatosa que s'està realitzant aquests dies mitjançant una grua i camions de plataforma de transport especial, aprofitant un dels trams de via a cel obert. Un cop extretes, les caixes tenen com a destinació l'empresa Tradinsa, a Lleida, on seran reparades, repintades i revestides de nou interiorment, en un estil semblant al dels trens del metro.

Les parts mòbils dels trens, els bogis, per la seva banda, sortiran cap a Itàlia per sotmetre's a un manteniment intensiu. I les rodes seran tractades i tornejades en un altre taller especialitzat d'Alemanya. Tots els elements tornaran a ser encaixats al final del procés, quan els trens participaran en les proves anteriors a la reobertura del servei, prevista per al març del 2016.

La fita de les 22.500 hores

El que hi ha en curs, sota la batuta del Servei de Manteniment d'Infraestructures de Metro, és bastant diferent de les revisions anuals ordinàries: es tracta d'una renovació profunda de tots els elements del Funicular, necessària després de 23 anys, en els quals ha realitzat 22.500 hores de servei, una fita marcada amb vermell en la normativa del transport per cable.

En el material mòbil se substituirà el sistema hidràulic de frens i el comandament elèctric dels trens, entre d'altres. En el conjunt del sistema, es canviarà integralment el comandament, s'aprofitarà per fer treballs de condicionament de la infraestructura de la instal·lació i se substituirà el cable tractor superior i inferior i també el cable del contrapès.

Durant l'aturada del Funicular, TMB recomana fer servir com a alternativa el servei especial d'autobús, a més de les línies regulars de bus que arriben a la muntanya. 

El funicular de Montjuïc va ser construït per a l'Exposició Internacional del 1929. Després d'una aturada per remodelació, es va reinaugurar amb nous trens i estacions remodelades el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics. L'any 2002 es va integrar a la xarxa de metro i actualment funciona de fet com una extensió del metro, entre l'estació de Paral·lel, de les línies 2 i 3, i l'avinguda Miramar.

Darrera modificació
22.01.2016
Tema
Transport
  • Altres temesTransportConceptesMantenimentInfraestructuraInstal·lacióMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsMontjuïcServeiFunicularAnys2015
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport
Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport
L'andana de Liceu amb la decoració temàtica (any 2008) / Foto Arxiu TMB

Tancament temporal de dos dels accessos de l'estació de Liceu per les obres de restitució dels pinacles

Transport

Últimes notícies

Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content
A la dreta de la imatge, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, rep el distintiu Queer Destinations Committed que entrega el CEO de Queer Destinations, Edgar Weggelaar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El telefèric de Montjuïc rep el distintiu ‘Queer Destinations Committed’

Empresa
Imatge
Un grup de visitants escolta les explicacions del supervisor, amb el Centre de Control de Metro, de fons / Foto: Pep Herrero (TMB)

Obrim el metro: primers visitants a les jornades de portes obertes del Centenari

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons