Header Top menu
La reforma de l’intercanviador de la plaça d’Espanya el potenciarà i el farà accessible
Avança la inversió en adaptació del transport públic a persones amb mobilitat reduïda, amb l’horitzó d’arribar al 100% del metro l’any 2024.
Ja està en marxa l’obra de remodelació de l’intercanviador de metro i FGC de la plaça d’Espanya, que a més d’adaptar-lo a persones amb mobilitat reduïda l’ha de convertir en un dels nusos de transport públic més importants de Barcelona. Les obres formen part d'un projecte per millorar l'accessibilitat de la xarxa de metro, amb una inversió de 80 milions d'euros fins al 2024, en què s’assolirà el 100% (ara està al 92%).
Les obres, que promou la Generalitat, tindran una durada de 42 mesos i suposen una inversió de 10 milions d’euros, en part procedents de finançament europeu, als quals s'hi sumarà una altra actuació per valor de cinc milions d'euros per millorar els sistemes d'evacuació. Aquestes i altres dades han estat donades a conèixer aquest matí en una visita en què han participat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, acompanyat de la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i la tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Ecologisme, Infraestructures i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, junt amb altres responsables institucionals, de TMB i d’FGC.
Les principals actuacions iniciades a l'intercanviador de la plaça d’Espanya, amb més de 18 milions de persones usuàries a l'any, tenen com a objectiu millorar l'adaptació a persones amb mobilitat reduïda o condicionada. Així, es preveu instal·lar un ascensor d'accés al carrer a la confluència de la plaça amb l'inici del carrer Tarragona, construir un vestíbul al costat del centre comercial i implantar un ascensor directe a l'andana de la línia 1 en sentit Hospital de Bellvitge, així com substituir l'actual passera metàl·lica de canvi d'andana per una de nova i instal·lar dos nous ascensors a l'extrem de les andanes.
A l'estació de la L3, es preveu ampliar el vestíbul existent, instal·lar-hi dos nous ascensors i implantar-ne dos més per connectar el nivell del vestíbul amb les andanes. A més, es preveu adaptar el passadís entre les dues estacions de metro amb la supressió dels esglaons en tots dos extrems i la substitució per un sistema de rampes.
Les obres comportaran afectacions en la mobilitat a la plaça d’Espanya i a l’entorn, tot i que d’entrada seran escasses. A partir de l'agost, es reduirà algun carril de circulació i s'ocuparà part de la vorera i la calçada a la cantonada del centre comercial Les Arenes. També quedarà anul·lat el carril bus de pujada del carrer Tarragona, per la qual cosa es desplaçaran al carrer Diputació les parades terminals de les línies V7 i D40, mentre que la 109 farà el recorregut ascendent pel carrer Entença.
Més informació a la nota de premsa del Departament de Territori i Sostenibilitat.
Pas entre andanes de la línia 1 de metro que serà substituït i completat amb ascensors / Foto: Pep Herrero (TMB)
- Altres temesSocietatConceptesAccessibilitatObresInfraestructuraIntercanviadorInstitucionsAjuntamentFGCGeneralitatTMBLlocsBarcelonaEspanyaAnys2020