Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Quito Es Convertirà En La Primera Ciutat de L’Equador En Tenir Metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.01.2023
Redacció

Quito es convertirà en la primera ciutat de l’Equador en tenir metro

Imatge
Entrada de l'estació de San Francisco del metro de Quito./Foto: METRO QUITO
Entrada de l'estació de San Francisco del metro de Quito./Foto: METRO QUITO
< >Entrada de l'estació de San Francisco del metro de Quito./Foto: METRO QUITO

La capital inaugurarà una línia subterrània que cobreix 22 quilòmetres de distància i que està integrada per 15 estacions

El metro de Quito està ben a prop de ser una realitat. Des del passat 21 de desembre, la capital de l’Equador i segona ciutat més poblada de l’estat (per darrere de Guayaquil), va iniciar les proves comercials en buit de la primera línia amb aquest sistema de transport que obre a tot el país. En construcció des del 2013, i després de superar diferents qüestions de caràcter administratiu i operatiu que en van retardar la seva obertura, ara la ciutadania ja podrà gaudir dels beneficis d’una infraestructura que unirà l’àrea sud de la ciutat (Qitumbe) amb l’àrea nord (Labrador), gràcies a les seves 15 estacions.

La distància total que cobreix aquesta línia única és de 22 quilòmetres i permetrà a les persones usuàries fer el seu trajecte complet en 34 minuts. D’aquesta manera es permetrà millorar clarament el temps que calia abans per cobrir el mateix tram en superfície: gairebé 2 hores.

El nou metro de Quito s’integrarà així en l’oferta de transport públic anomenada SITM-Q existent a la capital, i que ja estava formada per una extensa xarxa d’autobusos i per l’anomenat Metrobús, un corredor format per autobusos articulats de trànsit ràpid o BRT.

 

Fase d’adaptació per la ciutadania

Tot i que la circulació encara no està oberta als ciutadans, l’òrgan gestor de la instal·lació va posar en marxa el passat 22 de desembre les anomenades “induccions estàtiques” durant les quals les futures persones usuàries poden visitar algunes de les estacions de la nova línia de metro. En aquestes visites, diferents guies educatius proporcionen als visitants informació sobre les instal·lacions, accessos, mètodes de pagament, serveis o senyalística entre d’altres. Fins ara, la iniciativa ha estat tot un èxit, i les estacions han estat visitades per milers de ciutadans de la capital equatoriana.

Els nous trens

Els combois del nou Metro de Quito han estat subministrats per l’empresa CAF, que també va ser l’encarregada de la fabricació de la sèrie 5000 que podem trobar en circulació a les línies 3 i 5 del metro de Barcelona. La partida entregada ha constat de 18 trens formats per 6 vagons cadascun. Cada tren disposarà de 144 seients, 24 per vagó, amb una capacitat màxima de 1592 passatgers. L’accés fluid n’està garantit amb les 8 portes d’accés per cotxe que hi venen instal·lades. La mida dels trens és de 109 metres i l'ample de via pel que circularan serà l'internacional (1435 mm).

Imatge
Nous trens subministrats per CAF. /Foto: CAF
Nous trens subministrats per CAF. /Foto: CA
>Nous trens subministrats per CAF. /Foto: CA

Tots els vehicles venen equipats amb els darrers sistemes d’informació per l’usuari i inclouen cartells electrònics, avisos de detecció d’incendis o avisos sonors entre d’altres. Les necessitats en matèria d’accessibilitat també són un punt fort d’aquests nous trens que presenten espais específics dintre dels vagons per cadira de rodes, seients preferencials i altres mesures d’avís.

Darrera modificació
19.01.2023
Tema
Transport
  • Anys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Katy Perry al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Leiva al Palau Sant Jordi

Transport
Parada 959 amb BusPas / Foto:  Ajuntament de Barcelona

En marxa una prova pilot de parades de bus intel·ligents per millorar el servei

Transport
Participants de l'última edició de la Cursa de Bombers/Foto:Web Cursa Bombers

Línies d’autobusos afectades per la Cursa de Bombers de Barcelona 2025

Transport

Últimes notícies

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa
Imatge
L'estand de TMB al Tomorrow Mobility 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB explica la seva aposta per la mobilitat sostenible en l'edició 2025 del Tomorrow Mobility World Congress

Empresa
Imatge
Inauguració del tram Lesseps - Montbau de la línia 3 / Arxiu Fundació TMB

Fa 40 anys la línia 3 de metro s’allargava de Lesseps a Montbau

Història
Foto de grup amb alguns dels participants / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Més de 250 esportistes omplen els túnels del metro a la Cursa Nocturna del Centenari en favor de l’ELA

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons